Postat: 2010-09-08 | Tid: 13:05:48

Igår bytte jag gardiner och grejade på, så nu är det favoritfärgen lila som gäller här hemma! ♥

Passade på att ta lite kort på vårt kök och vardagsrum, då det är de rummen som är "mest" klara, även om det är spackel lite här och var ännu, och köket saknar kakel osv, men det får ta sin tid, man måste leva också. :) 

Just nu har vi (minst) tre saker före på prioriteringslistan innan vintern kommer; Altanen på baksidan ska bli klar, golvvärmen i undervåningen ska kopplas in och Alva ska få ett eget rum.... Ja, hon sover fortfarande i vårt rum, då hennes rum helt enkelt inte hunnits med än. Därav A L L A miljoner leksaker i vardagsrummet.... :P Men snart så! Bilderna blev visst lite mörka såg jag... :P

 
  The kitchen. ;)

 
Något av det bästa vi gjorde i köket var att sätta in två diskhoar. Den lilla runda bredvid spisen är perfekt att hälla ut pastavatten osv så man slipper springa tvärs över golvet med kokande vatten och småbarn runt benen.. Vid fönstret har vi en mycket större diskho som jag älskar, det är kanon att man får ner en långpanna vid handdiskning! :)

    

 
Inför bröllopet beställde vi frigolitbokstäver som stod på honnörsbordet, som vi målade grå, så de ser ut att vara i betong faktiskt! I väntan på en perfekt hylla så får de stå på en av takbjälkarna, och det funkar ju det med. :) Och nej, vi ska inte måla takbjälkarna vita eller bygga in dem som det ser ut nu, vi tycker om att de har sin rostiga patina. :)

 
Tavlan vi hade på bröllopet istället för gästbok, med alla gästernas hälsningar och lyckoönskningar. Ska sätta in ett av bröllopskorten senare och sätta tillbaka glaset också. ;) När det nu ska hinnas med..

 

             
              Älskar vårt valnötsgolv!

Mja, det var det jag hade idag. Kom på att jag hade bloggat om huset för nått år sen och lagt ut ett kollage med bilder, inte mycket som hade ändrat sig, hihi! Är lat när det gäller inredning, ändrar bara detaljerna, går ju mycket fortare då. ;) Vill du se de bilderna så klicka HÄR. :)

Nu ska jag vila en stund, imorrn är det tillbaka till jobbet, fast hostan är inte ok än, men bra mycket bättre, så jag ska ge det ett försök. Halstabletter och te lär vara mina bästisar... ;)

Tags:  
2 kommentarer
Från: Lisenfisen
Postat: 2010-09-13 | Tid: 09:28:12
Tycker att ni gör helt rätt i att låta bjälkarna vara som de är. Hade nästan blivit lite arg om ni inte hade gjort det. Vi har också funderat på att sätta i en h-balk istället för en limträbalk men det är ju inte aktuellt innan vi ens bestämt om väggen ska bort. =) Men ett super härligt hem har ni...fortsätt så!
Från: Lina
Postat: 2010-09-13 | Tid: 22:18:14
Tack! Vad roligt att höra! :) Oftast får vi kommentaren "Jaha, ska ni måla balkarna vita eller bygga in dem sen då..?" Haha, kommer icke att hända. ;)

URL: http://linalottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback