Postat: 2009-08-11 | Tid: 15:28:46

Hej hej! Var några dagar sen jag skrev nu, har kommit hem från Värmland och är tillbaka i verkligheten. Gräsmattan ska klippas, disken ska diskas och tvätten ska tvättas.. Pust. Tog en storstädning i förrgår och plockade ner vår soffa i alla sektioner och dammsög och skurade och gjorde ordentligt rent. Massor av fynd gjordes under soffan också... :) Leksaker och strumpor och annat som "försvunnit". Trots att Peter hjälpte mig med de värsta lyften så blev det för mycket för min dåliga rygg... Så igår hade jag jätteont och åt Ipren och hade zonsalva över halva ryggen. Pappa och Mia kom på middag under kvällen och vi hade trots allt väldigt trevligt och grillade gott. Det blev fläskfile med klyftpotatis, eget örtsmör och stuvade kantareller. Gjorde även en supergod sallad med gurka, melon och fetaost, receptet finns HÄR, fast jag ändrade lite och hade i färsk mynta istället för dragon. Blev kanonbra! Fräscht tillbehör till grillat! Som efterrätt blev det pannacotta med vit choklad och blåbär, det receptet finns HÄR.

Men i morse när jag vaknade var värken ännu värre när jag försökte ta mig ur sängen, det skar som knivar in mellan ryggraden och skulderbladen.... Så jag har legat på min spikmatta (hjälper faktiskt, trodde inte på det förut) ätit ipren + alvedon samt smörjt med zonsalva och vilat med varm vetekudde, så nu känns det uthärdligt så länge jag inte lyfter, böjer mig eller sitter upp för länge.. Lätt gjort med en ettåring runt benen...? Nej.
Men min kära svärmor har under dagen fixat alvedon och VoltarenT från apoteket åt mig och har även tagit Alva några timmar så jag kunnat vila. Underbara svärmor! ♥

Idag skulle jag in till stan med vännerna Fia och Helen och kika på brudklänningar, men det var ju kört... Suck. Kändes trist då jag sett fram emot det, men vi har preliminärbokat torsdag istället, så då hoppas jag att ryggen känns bättre.

Dagen har då varit väldigt lugn, jag har i princip bara vilat. Fick ett kortare besök i förmiddags av svärmor och en tjej som frilansar åt bl.a Plaza Interiör. Hon hade kikat och fotat lite på svärmors kök, för att ev. fota för tidningrepotage framöver. Och då vi bor grannar och har ett nytt kök så ville hon kolla lite här med. Men vi har ju en hel del kvar att göra i köket, mycket smågrejer och så, men även att sätta mosaik på väggen vid spishällen, och lite listning och ev. byte av gamla diskmaskinen.. Men men, får se när det blir klart... Hon tyckte iaf att det var jättefint och ville plåta det när vi var klara, och det var ju superkul att höra! :) Frågan är just när vi kommer vara klara då vi gör allting själva... Men här kommer en smygtitt på vårt kök iallafall. :) 



Om det intresserar:
Skåp, bänkskivor, zinkhoar och handtag är från IKEA, vitvaror från Cylinda och blandarna från FM Mattson. Den roliga skylten hittade jag på Ofelias Hus.

Tags:  
2 kommentarer
Från: Johanna UNG 2BARNSMAMMA
Postat: 2009-08-11 | Tid: 20:52:42
Fin köket!! Tänk om vi kunde få ordning på vårat oxå. ;)

Stackare som haft ont i ryggen..!! Ska vi ses nåt i veckan..?

Kramar

URL: http://johannajois.blogg.se/
Från: Johanna UNG 2BARNSMAMMA
Postat: 2009-08-12 | Tid: 19:13:44
Du är guld värd gumman!! :)

När kan du i veckan då? Fredag?? :D

Kramar

URL: http://johannajois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback