Postat: 2010-09-12 | Tid: 08:20:37
Jag älskar Arla, det är bara så. Jag har såååå otroligt många favoritrecept som kommer därifrån! Och en receptbok som jag avgudar. Har precis beställt två receptböcker till, en med festmat och en med småkakor. ;) Gött!

Det här receptet är en riktig favorit, -enkelt att göra och supergott! Gör dock dubbel mängd sås och servera gärna med klyftpotatis. Parmaskinkan kan bytas ut till bacon också, det blir jättegott ändå.

Ja, ikväll blir det kyckling till middag, eventuellt kommer kära svärisarna på middag också, då Nea tyckte det var länge sen vi åt ihop, sötisen! ♥ Då svärmor är glutenintolerant är detta superbra, -naturligt glutenfritt!

Kyckling slås in i parmaskinka och blir läckra knyten i krämig sås som smaksatts med balsamvinäger, oregano och vitlök. (Recept och bild från Arla.)

Ingredienser

4 port

8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer, 500 g
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano
4 stora eller 8 små skivor parmaskinka
2 dl Arla Ko® vispgrädde
2 msk balsamvinäger
1 msk konc kycklingfond
2 pressade vitlöksklyftor

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö ev över lite färsk oregano. Servera med frästa grönsaker.


Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback