Postat: 2010-03-09 | Tid: 19:27:54

Idag har jag och Mia varit iväg och handlat dukar samt servetter till borden! Det blev vita dukar och Dunilin servetter i färgen "Aubergine"´. :) Kommer bli toksnyggt!

Efter det mötte jag upp älsklingen på Pappersgrossisten och beställde hem alla grejer till trycksaker och lite fler hemlighetsstämplade grejer. ;)

Svängde även förbi floristen med bilder på blombuketter samt namn på några lila rosor, men då var hon ledig idag så jag får ta det i slutet av veckan när jag slutar tidigt istället. Men har fått en hel del gjort!

Provade ju också som sagt att göra en servettring, måste bara köpa "rätt" lim tills vi ska göra resten, -superlim var ingen höjdare. ;) 


                     

Ungefär såhär kommer själva servettringarna att se ut då alltså, blev en jättedålig bild tyvärr.. Den är mycket finare irl. Syns inte så bra men servettringen är vit med silvermönster, och är då gjord av en papp-rundel (emballage) från IKEAs 4-pack med ljuskoppar (GALEJ) samt en bit jaquard-band (24 mm brett) från eBay. ;) Kostar alltså knappt ett skvatt om man ändå ska ha ljuskopparna. :) Ska "provduka" ett kuvert eller två på köksbordet framöver och se så det ser ut som jag tänkt mig. :)

HÄR finns mer info om servettringarna och bättre bild på bandet jag köpte.

Tags:  
1 kommentarer
Från: En blivande brud...
Postat: 2010-03-10 | Tid: 22:10:31
Ser snyggt ut du!

Jag har också tänkt att provduka fram igenom, det närmar sig ju med stormsteg...=))

Är rätt stressad då jag jobbar heltid och har noll tid med bröllopsbestyr på vardagarna typ...

Men det håller ihop än så länge...



Ha det fint!

URL: http://hemligblivandebrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback