Postat: 2010-01-28 | Tid: 11:45:44
I måndags kom min fina stämpel från MyCards!!! Mer om hur vi gick tillväga med det finns längre ner i bloggen, men du kan tjuvkika HÄR om du inte orkar bläddra. ;)

Stämpeln var superfin! Rekommenderar MyCards varmt! Superbra och snabb hjälp via mail, och stämpeln är väldigt välgjord och lätt värd 175 kr! (även om vi inte använder den igen, eller kanske till bröllopsdagar..? Who knows. ) Ska även stämpla vigselprogrammen samt papperspåsar som ska fyllas med smått och gott och ges till dem som har hjälpt till vid bröllopet.

Jag köpte också en stämpeldyna i silver samt embossingpulver och har nu gjort mitt första försök att embossa, -över brödrosten! Hittade inte Peters värmepistol och var lite otålig... ;) Men det blev ju riktigt bra! Eller vad tycker ni?




Funderar på att köpa en stämpel med ett &-tecken, som den här på Panduro och stämpla i ljust lila bakom silvertexten...? För att binda ihop det lite mer... Vad tycker ni? 

 
Nu har jag skrivit ut ett komplett festprogram, eller ja, så långt det är klart iallafall. Ska ha med bordsplaceringen med några rader om varje gäst, och det är ju långt ifrån klart än. Men utöver det har vi med en liten dikt, tack till de som hjälper oss, meny, några sånger, saker som är svåra att säga när man druckit vin, "syntest" (se nedan), bröllopsbingo, pinsamma bröllopshistorier, kuriosa om brudparet osv.

Kan bjuda på lite av det vi har med i våra program:



Exempel på "Pinsamma bröllopshistorier":

“Några jag känner ville ha Robin Hood sången (från Kevin Costner filmen) som ingångsmusik. Kantorn var inte helt säker men de förklarade osv. När han sedan stämmer upp till ingångsmusiken i kyrkan så spelar han den från Disney-filmen; “... Jodiladi jodiladi hoppsan vilken dag” ... vad göra!? Brudparet fick gå in till den musiken under många leenden och lite skratt. Kantorn kom efter vigseln mycket nöjd fram till dem och berättade att han hade haft lite besvär men sedan kommit på att barnen hade en Robin Hood skiva och lärt sig den därifrån...”.
“Nynnar”

Svårt att säga när man druckit vin...

Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:

- Oöverträffat
- Innovativt
- Preliminärt
- Kvastskaft

Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:

- Västkustskt
- Konstitutionerad
- Substantiera
- Tillvägagångssätt

Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit alldeles för mycket vin:

- Tack, men jag vill inte ha sex.
- Nej, ingen mer sprit för min del.
- Ledsen, du är inte riktigt min typ.


Nykterhetskontroll
Om du mot förmodan skulle se svarta prickar i de vita prickarna när du tittar direkt på dem, så är det dags att omedelbart avbryta intaget av alkoholhaltiga drycker!

                           

Ja, vi har massor av mera grejer, men liite hemligt ska det ju vara. ;)

Varsågod att kopiera bild och text ovan om du vill förresten.

Jag har gjort vårt festprogram i Word, efter en mall på 20 sidor som jag hittade via Kortdesign.se.

Mallen är kanon, MEN sidorna är numrerade I TEXTEN, vilket gör att när du lägger in din egen text / bilder osv, så flyttar sidnumren på sig, du måste då ta bort mellanrummen  hela tiden och skjuta tillbaka sidnumren "på plats". Men jag tyckte det var värt det besväret ändå, för man blir galen av att hålla reda på att sida 1 och 20 är samma papper, och vilken ordning allt ska vara i... Jag har haft kvar sidonumren ända tills jag skulle skriva ut det, då tog jag bort den raden och justerade det sista.

Jag har även lagt på sidor, så vårt är på totalt 22 sidor, alltså 11 stycken A4 papper. Låter kanske mycket, men det blev inte så fasligt tjockt. På bilderna ovan är det alltså 22 sidor inuti. Varav bordsplaceringen tar upp nästan halva...

Vi kommer använda vanligt kopieringspapper till inlagorna, på 80-90 g, så det blir inte särskilt dyrt heller, och utsidorna blir också i vitt, fast lite tjockare, runt 160 g papper, ska se om jag hittar med linnestruktur eller dylikt.

När jag har skrivit ut så har jag gjort som så att jag först skriver ut sida 1, 3, 5, 7 osv, (detta väljer du under "Arkiv", "Skriv ut" och "Sidintervall") sen lägger jag tillbaka samma papper i skrivaren igen, med textsidan uppåt, beroende på din skrivare då, tänk på vilken ordning du har i skrivaren, alltså om första eller sista pappret skrivs ut först, (detta kan du kolla eller ställa om under "Arkiv", "Skriv ut", "Avancerat" och "Sidordning") och sen så skriver jag då ut sida 2, 4, 6, 8 osv på andra sidan.

Lät det jobbigt? Mja, man sliter några hårtussar innan man får kläm på det. Man måste ju tänka bak-och-fram och upp-och-ner. ;)

Men det finns även en anvisning (såg jag NU!) hur man skriver ut HÄR. :) Kan säkert vara lättare än min förklaring. Hihi!

Vi har även med lite kort på oss som jag gjort om på en internetsida där man kan redigera foton, tuxpi.com, så det ser ut såhär t.ex.

   

Det finns massor av olika ramar eller effekter man kan fixa med där. :) Bara att klicka på menyn till höger på den effekt man vill ha. Kan va bra om man inte har photo shop eller dylikt i datorn. :)

Nej nu ska jag ta och lämna datorn och städa lite... Linnéa startade dagen med att kräkas på sitt rum.. På mattan såklart, vart annars? :P Men sen dess har det varit lugnt, gått över 4 timmar sen den första och hittills enda kräkningen och hon har ätit en hel del blåbärssoppa, macka med smör och cola, och fått behålla allt. Hon har inte haft magsjuka sen hon var 3 år, och då kom det också en liten kräkning och sen var det klart, lite dålig i magen dagen efter bara.. Knepigt va? Men jag klagar inte. :D
Jag har ändå svalt några vitpepparkorn och tagit fram handspriten igen, är hemma med dem idag och vi kommer ändå ingenstans för jäklar i min låda vad det snöar!!! Har kommit en halvmeter sen igår, och då jag var lat och glömde hänga upp motorvärmarsladden, och så kom det ju en massa snö över sladden så Peter råkade köra över den med snöslungan igår.... Ooops. Han var tvungen att klippa den i flera delar för att få ut den ur snöslungan... Skämdes som en hund gjorde jag, det var ju så onödigt.. :(

Men men, jag har världens bästa karl. Han blir aldrig arg, -sur dock! ;) Men vi skriker aldrig eller säger fula ord till varandra, inte ens ett "Håll käften" eller "Är du dum i huvudet?!" Är så skönt tycker jag! Blir så lätt en jargong. Han är helt enkelt bäst!!! ♥

Tags:  
3 kommentarer
Från: bettertogether
Postat: 2010-01-28 | Tid: 16:49:53
Oooh!! Den blev ju jättefin stämpeln!! :D Jag övervägde (överväger än) om jag också skulle beställa en stämpel åt oss :) Det ÄR ju faktiskt ganska enkelt och coolt blir det!

URL: http://bettertogethers.wordpress.com
Från: Jen
Postat: 2010-01-28 | Tid: 18:20:18
Jag trodde faktiskt inte att stämplar kunde vara så snygga, men nu ser jag att de faktiskt funkar!

URL: http://vemskaannars.wordpress.com/
Från: Johanna
Postat: 2010-01-28 | Tid: 21:34:21
WOW gumman...vad snyggt!! :D



Du har en Award att hämta hos mig.. check it out! ;)

URL: http://johannajois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback