Postat: 2009-11-20 | Tid: 10:30:17
Alva håller på att driva mig till vansinne... Den här åldern (1 1/2 år) är så energifylld och det händer saker HELA HELA tiden. Det är såklart jättekul, men när man har sagt "AJ AJ!" och "NEJ!" trehundrafemtioåtta gånger per timme så blir man lite lätt koko... :)

Alva testar. Och testar och testar..... Hon klättrar på ALLT, upp på matbordet, -AJ AJ, lyfter ner, upp i soffan och slänger ner ALLA kuddar, -NEJ! Springer ut i köket och drar ut alla lådor + innehåll över hela golvet, -AJ AJ! 

(Vi har ju då inga överskåp eller underskåp i köket, utan bara lådor, -så hon når precis allt. Skafferiet, kastruller osv. HÄR finns några bilder på vårt kök från i somras.)

Vi har flyttat på minst hundra saker, men det finns lixom ingenstans mer att lägga grejer. och nu har hon även kommit på hur man öppnar de "större" lådorna, som t.ex under diskhon, där det utåt sett ser ut som tre lådor men egentligen är en enda "stor" låda med sopkorg och maskindiskmedel osv... Not good...

Hon har även, sen jag tog bort alla barnpallar, lärt sig att man kan skjuta matsalstolarna över golvet till köket och på så sätt nå ALLT på bänkskivan och i diskhon.... Yey....

So mama is going mental....

Förstår ju att hon måste få göra detta. Testa, trotsa, testa igen och se vart gränserna går. Och hur pedagogisk jag än tror mig vara och hur konsekvent jag än härdar ut med det jag bestämt är off limit, så orkar man bara så länge...

Dessutom sover hon (fortfarande) inte hela nätterna utan jag går upp varje natt och gör en vällingflaska, och mer än en gång får man gå upp och stoppa in nappen och sådär. Så man är rejält trött rent allmänt. Har faktiskt inte sovit en hel natt på nästan 6 år nu, more or less. När jag var gravid med Nea var man ju uppe och vandrade på nätterna, gick på toa och tog en nattmacka, ;) och hon sov inte hela nätter förrän hon var ca 3 år. Och då var jag gravid med Alva och återigen uppe för kisspaus och nattmacka...

Och här är vi nu, 6 år senare inräknat graviditeten med Nea. En trött, något mentalt instabil, men i själen en lycklig mamma. ;) Haha! Med liten, ettrig, underbar lillskrota som testar gränser konstant och en femåring som ständigt lär henne nya bus... ;) Men man har det ju fördjäkla bra över lag, jag är ju såklart tacksam för mina fina barn och allt, men ibland är man nere för räkning iallafall...



Så idag har jag gett upp mina åsikter och principer om barnsäkringsprodukter för att få bli mentalt stabil igen. Jag ska åka ut på IKEA (-UTAN Alva, tack svärmor!) för att handla barnspärrar till lådorna i köket, annars kommer jag bli gaaaaaalen! :)

Och i morgon ska det ÄNTLIGEN, efter flera dagars regn och åter regn bli SOL, och det är dessutom lördag! Så Peter är hemma och vi ska ut, ut, UUUT!!! I skogen, i lekparken, nånstans. Bara jag får lite solljus pronto!!! :)

Förresten så har jag, som ni säkerligen märkt, fått en ny design på bloggen! I like it!!! ♥
Så stort tack till Sandra och Niklas som fixat detta åt mig!
Tags:  
3 kommentarer
Från: Johanna
Postat: 2009-11-20 | Tid: 16:58:56
Men vilken fin blogg!! :D Blev du nöjd?

Jag tycker den är superfin, duktiga syster och svåger! ;)



Kramar



P.s Tack för det sjuka mejlet. ;) Japp, jag gick på det. :P

URL: http://johannajois.blogg.se/
Från: Johanna
Postat: 2009-11-20 | Tid: 17:00:18
Hon är så söt lill Skruttan eran! Jag skulle kunna låna hem den där godbiten! ;)

URL: http://johannajois.blogg.se/
Från: En blivande brud...
Postat: 2009-11-22 | Tid: 10:37:44
Hej igen!



Svarar på din kommentar till mig här...



Vi har träffats när vi var yngre, genom din lillasyster P.



Och ja, jag tyckte också att det var lite komiskt att se att du skulle gifta dig samtidigt som mig nästan. Lila är ju vår temafärg också, de andra färgerna kommer vi få in mer för sommarkänslans skull, typ blommande äng och hav, men alla som har med själva bröllopet att göra kommer ha lila på sig och det är den färgen det kommer finnas mest av. Silver och vitt i bas är ju våra färger också och sedan lite andra färger som matchar det hela på det. Färggrant, somrigt men ändå stilrent, hoppas jag får till det så annars blir det att fimpa lite idéer...=P



Lycka till med alla planer inför bröllopet, vi hörs nog fram igenom - till slut är jag ju ingen hemlig brud längre heller om inte annat...;)





URL: http://hemligblivandebrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback