Postat: 2009-07-19 | Tid: 21:01:26
Idag har det varit en underbar dag! Inget särskilt har väl hänt egentligen, men är man med och tar vara på dem så händer det alltid några små mirakel. ;)

Alva vaknade 04.55 i morse, och min underbara karl gick upp och lät mig sova tills jag vaknade, vid kl.10. När jag kom ner så fanns det kaffe och han tog med sig båda barnen ut på promenad så jag fick vakna till och njuta av en stunds tystnad. ;) Jag älskar Peter mer än ord kan säga. -Inte bara när han går upp tidigt.. ;) Han är min andra halva och jag vill aldrig någonsin vara utan honom. Och jag längtar efter att få kalla honom "min man"!

Efter vi ätit lunch några timmar senare så tog vi alla en långpromenad och passade på att handla lite på ICA, var skönt att komma ut och få lite luft. När vi kom hem bakade jag och Linnéa russinmuffins. De blev inte så värst goda, -rätt torra, men kul hade vi iallafall. :)

Sen lagade jag min sjukt goooooda kyckling med mango chutney till middag. Mmmmmmm!
Lätt att göra och så sjukt gott! 

Så om du inte redan har det här receptet så kopiera NU:


Kyckling Mango Chutney

4 pers.


  • 1 grillad kyckling
  • 1 röd paprika
  • 4 dl mellangrädde (vispbar)
  • 1 ½ dl mango chutney orginal (sweet)
  •  ½ tsk Sambal Oelek
  • 2 tsk curry
  • 2 vitlöksklyftor (pressade)

Gör såhär:


Rensa och dela kycklingen i mindre bitar, lägg i en ugnsfast form.

Hacka paprikan (stek sedan ev. snabbt i en stekpanna) och strö över kycklingen. Vispa grädden (ej så hårt) och blanda sedan i resten av ingredienserna. Bred ut gräddblandningen över kycklingen som ett täcke och grädda i ugnen på ca 225°C tills den fått fin färg, ungefär 15-20 min.

Servera med ris och en sallad.

ÜBERGOTT jag lovar!!! :)



Nu på kvällen skulle Peter ut och spela lite golf, så han gick och lade Alva innan han gick och sedan har jag och Linnéa haft myskväll med saft och popcorn och sett på film; "Lilla Sjöjungfrun". Men nu sover de båda och jag ska nog sova snart jag med. Har suttit och kollat lite på inbjudningskort och sånt pyssel. Filurar lite på hur jag ska utforma vigselprogram och festprogram och sånt. Är ju så rooligt! Måste ta mig till Panduro nån dag och kika vidare. :D

Nea myser i soffan framför filmen. :)
Tags:  
2 kommentarer
Från: helen
Postat: 2009-07-21 | Tid: 10:24:54
hej stumpan!

för det första...så vill jag säga att du måste skriva ut att det är mango chutney kyckling alá helen ;) åå va sugen jag blev på att göra den nu då när jag läste att du gjort den! kramar Helen
Från: Lina
Postat: 2009-07-21 | Tid: 16:53:00
Haha, nja du är nog inte ensam om att kalla den för "din" kycklingrätt. ;) Finns hur många recept som helst på nätet (samma ingredienser) så den verkar ha funnits med längre än oss. :)

URL: http://linalottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback