Postat: 2010-07-02 | Tid: 15:30:25
Oj vad länge sen jag uppdaterade nu då.. Bröllopet är ju klart, men än finns det att göra. Har börjat pilla lite med tackkort och en fotobok jag ska beställa.

Hittade en kanonbra sida som heter PostFoto när jag surfade runt på nätet, där kan man ladda ner ett jättebra och enkelt fotoprogram som man kan jobba i utan att vara ute på nätet hela tiden. När man är klar med tackkort, förstoringar eller fotobok så lägger man det i varukorgen och slussas tillbaka till sidan så man kan beställa. :) Lovely!

Fotoboken jag håller på med kommer se ut ungefär såhär, syns lite dåligt men ni ser hur jag tänker iaf. :)



Baksida, rygg och framsida













Ja det var några av de hela 42 sidorna det kommer bli. ;) Kul att ha kvar!


Tackkorten är inte klara än, har även där surfat runt och kikat. Det går även att göra tackkort i det nerladdade programmet från PostFoto, dock finns det inte lika enkla mallar som till fotoboken, tycker jag. Utan man får trixa lite själv om man vill göra nått med fler än ett foto på samma sida.

Vi vill ha ett enkelt kort med många foton på samma sida och en liten tryckt text, lägga i kuvert och skicka ut.

I PostFotos program har jag gjort detta kort




Sen hittade jag en sida som heter Qpix.se där man också lätt kunde designa riktigt snygga kort med några knapptryckningar. :) Där gjorde jag bl.a det här kortet



Vilket är "snyggast"..? Kommentera gärna! Prismässigt är det ingen jätteskillnad, de undre är ca 100 kr dyrare inkl. kuvert.

Erkänner att detta är det sista jag borde sitta och göra just nu, jag borde sova för jag ska jobba natten, men det är svårt att sluta... Det är ju så sjukt kul att hålla på med fotoprogram och få greja med bröllopsbilderna. Känns som man vill förlänga det hela så mycket det går. Bröllopsdagen var så underbart fantastisk och även om det känns skönt att det är klart och vi har fullt upp med altanbygge, trädgård och hus på dagarna just nu, så är det en viss tomhetskänsla och saknad som infinner sig. Vilket inte är konstigt då man hållt på så länge och planerat i detalj!

Så ni som har er dag framför er, NJUT! Den går oerhört fort, alla sa samma sak till mig innan men man kan nog inte begripa hur snabbt allt susar förbi, man har ju så djäkla underbart roligt! Och oj, vilka otroliga minnen för livet vi har, i både hjärta och själ!

Även smekmånaden är kvar, och därmed kommer processen att fixa nytt pass, och nytt körkort på samma gång. Väntar på att skatteverket ska skicka hem mitt nya personbevis med nya efternamnet. :) De har ca 3 veckor på sig från att de fått papper från prästen, sen kan jag ta med personbeviset till polisen och inom ca 5 dagar få ett nytt pass. Så liiiite tajt är det, måste ringa skatteverket och be dem lägga lite krut på mitt ärende så jag slipper stressa med det dagarna före resan. I början av augusti åker vi ju till Azorerna (barnfria!) i en vecka! LÄNGTAR!!!
Tags:  
2 kommentarer
Från: Jessica (en f.d. hemlig blivande brud)
Postat: 2010-07-06 | Tid: 10:59:53
Herrgud Lina!



Så vackra ni är och så lyckliga ni ser ut! =)

Det spelar ingen roll vilken fotobok ni än väljer, kärleken och lyckan lyser och det kommer synas och lyftas fram i vilket fall som...



Vad sugen jag blev på att sätta i gång med sånt här pyssel nu med....

Men väntar på fotografens bilder än så länge, han har haft lite väl många bollar i luften och tog över 1000 foton på oss under dagen, en del att gå i genom och sålla bort men det var tydligen oerhört många riktigt bra foton. =)

Jag läääängtaaar - vill seee!!! =D



Ta hand om er!



Kan inte fatta hur fort tiden går förresten, i går var det en månad sedan jag och Oscar gifte oss. Gaaalet!





URL: http://hemligblivandebrud.blogg.se/
Från: sara
Postat: 2010-07-06 | Tid: 11:22:12
åååh vad fina bilder!! så vackert!! jag gillar andra bilden. förberedelserna inför ett bröllopp lär ju vara fylld med exaltering och spänning! :) kram

URL: http://ensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback