Postat: 2010-07-06 | Tid: 11:48:10

Tipsade för länge sedan om en sida på nätet där man kan leka med foton och få effekter om man inte har ett program i datorn, sidan heter Tuxpi.com och man kan välja mellan 42 olika effekter, snabbt och roligt. Man kan ställa in vilken del av fotot man vill ha effekten på och om man vill ha text. Det är superenkelt och man kan ladda ner fotot i datorn när man är nöjd!

Jag provade ett par olika för skojs skull med samma foto. Såhär ser "orginalfotot" ut innan jag började pilla med det:


                        



Och här kommer några av effekterna:



           
            Med "stardust"

                     
                         Med "Brushstroke frame", med denna kan man välja bakgrundsfärg med 
                         koder om man vill ha något annat än vitt.

           
             Med "Wanted poster"


 
  Med "Motivational poster"


           
            Med "Newscast"


 
 Med "pop art collage"


 
 Med "focus frame"


Lite roligt att kunna använda till olika trycksaker. Jag använde "Brushstroke frame" till bilderna på inbjudningskorten till bröllopet t.ex.

Mja, det var bara ett litet tips! Jag väntar fortfarande på fotografens bilder i större format så jag kan skicka in och beställa tackkorten, är rädd att de blir gryniga om jag beställer med de mindre format jag har just nu i datorn som jag koppat från hans sida.

Igår kom det brev från Transportstyrelsen också, måste ju fixa nytt körkort pga av namnbyte. :) Så då har pappren inkommit från prästen till skatteverket iaf! YES! Nu ska jag bara lyckas ta ett nytt kort på mig i en fotoautomat som då ska se normalt ut... Hehe.. Vet ju hur det brukar bli i dem... :P Men men... Löser sig säkert. Sen ska det skickas in och hem i brevlådan kommer ett nytt körkort. :)

Så fort jag har fått hem personbeviset från Skatteverket ska jag in till polisen och fixa passet också, så vi kan åka på vår härliga smekmånad om några veckor, den resan är ju bokad i det nya efternamnet så det är viktigt att det står samma i passet, annars kommer Peter få åka själv.. ;) Hehe, och DET vill vi ju undvika. ;)

Nej nu ska jag få tummen ur och renbädda, tvätta handukar och dammsuga lite.. har ju varit så varmt och både Peter och jag har jobbat tokmycket i veckan, så huset har fått stå... Dammråttorna dansar tango i hörnen och kvalsterna i lakanen har nog party, så nu måste det bli skärpning! Hua...

Just handukar och sängkläder är jag petig på, tycker det är så äckligt om det inte byts minst varannan vecka, helst en gång i veckan. Men man ska ju hinna leva också så jag berättar ständigt för den elaka lilla städtanten som bor på min axel att det faktiskt inte är hela världen... Är så grymt slut i kroppen efter man jobbat natt 3 kvällar i rad. Första lediga dagen efter en sån helg bara försvinner in i dimman, men nu jobbar jag resten av veckan igen så det är bara att göra ett ryck och ta det värsta iaf.. :)

Tags:  
2 kommentarer
Från: Christine
Postat: 2010-07-07 | Tid: 22:09:10
Hej!



Jag ska gifta mig nästa sommar och så på en av dina bilder att du hade frigolit bokstäver. Jag undrar vart du har köpt dessa, skulle väldigt gärna ha det på mitt bröllop.



Tack på förhand



Christine

URL: http://christinenyren.blogg.se/
Från: Mattias, Bakemyday.se
Postat: 2010-07-13 | Tid: 21:07:19
De här små mini-bröllopstårtorna är ju perfekta på ett bröllop =) http://bakemyday.se/?p=478

URL: http://www.bakemyday.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback