Postat: 2010-01-19 | Tid: 15:24:39

Idag var jag på arbetsförmedlingen på ett (totalt värdelöst) info-möte... ;) Suck. Men man måste ju så jag var där iaf. Har ju förresten FÅTT JOBBET!!!! Yey! Tack för alla tumhållningar! Gjorde visst susen! :D Jag ska dit den 2 februari på introduktions-möte, får se då hur mycket jag ska jobba. Blir ju en tim-anställning iaf. Bättre än att sitta hemma. ;)

Men iallafall, när jag sitter på mötet med mobilen på ljudlöst så ringer det och har sig hela tiden. Tror hela världen ville prata med mig just precis då. ;) Ett av samtalen var från församlingen som har hand om kyrkan /kapellet vi ska vigas i. :) Så jag ringde upp och har nu bokat klockslag för vigseln! Kl.14 ska vi studsa fram genom altargången! ;) När jag ringde och bokade själva dagen i somras så kunde de inte boka alla detaljer då det var så långt fram, så nu fick man sig ett litet wake-up call, är ju exakt 5 månader kvar IDAG! Yey!


Kapellet vi ska gifta oss i. ♥


Så nu jäklar ska det detaljplaneras! Imorgon efter jag lämnat barnen på dagis ska jag hem till min kära Helen, som kommer vara värdinna på bröllopet tillsammans med hennes kille. Det ska då ringas runt och googlas på diverse saker.

Måste t.ex. hitta någonstans där man kan hyra/låna värmeplattor, och gärna en kyl eller något dylikt... Vi ska ju göra maten själva, förhoppningsvis med hjälp av en kompis storasyster, men festlokalen vi ska vara i har endast serveringskök. De har alltså lås på alla kylar och frysar, och bara en kyl finns i baren som man då har tillgång till.. Så vi får se hur vi ska göra med det. Tips mottages tacksamt. :) Visst går det att köra catering istället, men vi blir ca 80-90 pers, och har en tajt budget, så det känns inte som ett alternativ... :P Hrla bröllopets budget ligger just nu på ca 40 tusen, och ja, det är fullt möjligt att ha en kanondag för den summan, mindre med för den delen. :)
Tags:  
1 kommentarer
Från: bettertogether
Postat: 2010-01-20 | Tid: 09:38:44
Grattis till jobbet! :D Måste vara härligt att få göra något om dagarna. Jag vet hur det känns att bara sitta hemma :/

Så sött litet kapell ni hittat för vigseln! :D Och vilken underbar bild!

Vi är lite i samma båt när det gäller maten (och budgeten).. Vi har ju också tänkt göra maten själv eftersom vår budget är liten och gästantalet stort. Och också i vår festlokal är det brist på kylskåp. Det finns ett kylrum, men där är det inte SÅ kallt, och dessutom har jag fått höra att någon som haft sina tårtor där fått dem förstörda av lukten (så de smakade konstigt)...

URL: http://bettertogethers.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback