Postat: 2010-01-22 | Tid: 08:32:45

Snubblade över en till idé som har med frigolit att göra! Tänk att skära ut bokstäver och ställa dem mitt i bröllopsdukningen? Tyckte detta var riktigt snyggt!

Går säkert att göra själv, men pilligt blir det. Man kan skriva ut sin text från t.ex Word i datorn i så stort format man vill ha det och kalkera av dem (eller klippa ut dem och rita av dem) ovanpå frigoliten. Har man en bra såg och kanske några fler verktyg så går det ju att relativt lätt att såga ut bokstäverna, och sen spraymåla dem i valfri färg.

Åh vad jag tyckte detta var snyggt!!! Men jag vet inte om jag är tålmodig nog att greja det själv... :) Hmm.. Skulle ju vara fint att ha kvar sedan också, kanske ställa på en tavellist hemma? I hallen, eller varför inte ovanför sängen i sovrummet?



Hittade bilden på qreate.se.

Jag har ju faktiskt mindre bokstäver hemma som bildar ordet "KÄRLEK", i vitt trä. De är runt 5 cm höga. De skulle man också kunna använda. Köpte dem på Village för ca 150 kr förra året. Här nedan har jag använt halva ordet; "kär" för att få till en snygg bild på ett par halsband jag gjorde till en tjej. :) Man tager vad man haver eller vad man säger. Hihi!



Jag gillar bokstäver, väggord och skyltar. :) Min vän Helen har precis samma ord (Kärlek) hemma, så om jag får låna hennes också kan vi dekorera lite till. :) 
Tags:  
5 kommentarer
Från: bettertogether
Postat: 2010-01-22 | Tid: 14:23:28
Fantastisk idé!! :D Sånt kunde jag bra sysselsätta mej med i vår!

URL: http://bettertogethers.wordpress.com
Från: sara
Postat: 2010-01-22 | Tid: 19:44:52
panduro har stora bokstäver i papp,ser ut som dom i frigolit!!!
Från: Lina
Postat: 2010-01-23 | Tid: 11:06:55
Ja jag har sett dem, men de kostar 49 kr styck, och vi behöver 12 bokstäver + ett &-tecken, så det blir för dyrt tyvärr. :S



Men jag har faktiskt hittat en kille nu via Blocket som ska fixa vår text i frigolit för 400 kr + frakt om vi målar bokstäverna själva. 600 kr kostar det om han skulle måla dem åt oss, men då Peter är målare kändes det onödigt. :) Kan vidarebefodra mailadressen om någon vill ha den. Tyckte det priset var suveränt!

URL: http://linalottan.blogg.se/
Från: Emma
Postat: 2010-02-18 | Tid: 10:48:02
Vill jättegärna ha mailadressen till han som ska fixa era frigolitbokstäver!

/Emma
Från: Andre
Postat: 2010-08-12 | Tid: 09:07:07
Hej Lina! Här har du min adress [email protected]. Här kan man maila in förfrågningar på vad som helst inom frigolit utskurningar så får ni ett pris av mig.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback