Postat: 2010-01-23 | Tid: 13:12:52

Jag har ju letat och letat efter lite roligare skor, gärna med tatueringsmotiv á la Ed Hardy, men hittar bara sådana med klackhöjd runt 10 cm, och det går bara inte... Är alldeles för ovan vid klackar för att ens tänka på det. :P Men det måååste ju inte vara motiv på skorna, men jag vill gärna ha dem i lila istället för vitt, bara för att det ska bli lite roligare. :) 

För ett tag sedan hittade jag en sida som heter Matildas Fest som är återförsäljare av Melody brudskor. Du kan bestämma klackhöjden (mellan 1,5 cm till 10 cm), färgen och om de ska vara extra breda osv. Och de har hur många storlekar som helst, har sett bl.a i stl.34 upp till 43. Och dessutom halvstorlekar! Helt fantastiskt. Skorna kostar bara 450 kr + frakt på 60 kr!!! Man kan även skräddarsy sin sko helt för nån hundring extra!

Min favorit är de här, fast i en lila färg.



Tror att dessa skor, med ca 5 cm klackhöjd och rund tå blir perfekta! Har svårt för spetsiga skor, även om jag tycker de är skitsnygga så får man ju så ont efter ett tag! och på bröllopsdagen blir det mycket gå och stå, så jag vill ha sköna skor. :) Ett plus med dessa är att de har en ankelrem så de sitter ordentligt på foten. Har pratat med många vänner som tipsat om detta då de själva har haft "slip in" modeller och varit nära att tappa dem samt att ljudet kan bli lite som utav flip flops i altargången. ;) Hihi!

Tror det kan bli läckert med skor i en avvikande färg, de syns ju inte om man inte visar dem ändå.



Melody brudskor finns även på Pernillas Brudbutik där de även säljer separata ankelband med pärlor, för 25 kr just nu, så man kan byta ut ankelbandet till ett lite festligare om man vill, fanns dock bara i vitt just nu iallafall. Kan säkert finnas på Matildas också men hittade ingenting om det där. 

   

Jag gick in på Melody Shoes hemsida men det står inget om de säljer direkt till privatperson och vad det kostar, och för en femhundring via Matildas så orkar jag inte engagera mig i att maila och fråga, men man kan säkert komma billigare undan också, frågan är väl vad som är värt att lägga energin på. ;)

Är man pysslig kan man ju göra något roligt under sulorna på skorna, limma dit små strass-stenar som bildar meningen " I Do" t.ex. Rolig grej, speciellt om man knäböjer i kyrkan. :)

 


En annan rolig grej att göra under skorna är om marschalkarna hottar upp brudgummens skor, som här nedan där de skrivit "Help Me!" med vit penna under sulorna. Hihi!



Vill man ta roligare foton kanske detta foto är att inspireras av? :) De måste väl nästan ha använt något redigeringsprogram i datorn dock, eftersom både foten, killarna och bakgrunden är i skärpa..



Just nu väntar jag på att min brudklänning ska bli klar och postas så jag kan prova den först, innan jag köper några skor. När jag beställde klänningen lade vi till 5 cm på längden just med tanke på klackhöjd på skor, runt 5 cm känns lagom för mig. Men känns onödigt att chansa, bäst att prova klänningen först och se så att allt klaffar. Mailade Millys och frågade hur de ligger till. De är lite sena nu pga av det kinesiska nyåret, men jag är lugn. Klänningen är ju nästan klar, bara pärlor och detaljer som ska godkännas innan de skickar den. De är snabba på att svara alltså, fick mail tillbaka dagen efter då de bad om ursäkt över förseningen och att de snarast skulle maila bilderna på brodyren. :)
Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback