Postat: 2010-01-14 | Tid: 20:27:15

I helgen ska jag och älsklingen lämna barnen hos farmor och farfar och åka ner till vår vackra huvudstad och gå på musikal! Vi ska se Hairspray tillsammans med mina syskon och deras respektive samt min pappa med sambo. Ska bli sååå härligt! ♥



Ska bli så skönt med egentid tillsammans bara jag och Peter och även att umgås med släkten! Äta god mat, dricka nån öl och bara vara. Men framförallt; En HEL Natt Med Sömn! Åh vad vackert det låter. ;)

Alva sover ju så otroligt dåligt nu när hon inskolas på dagis. Vilket inte är så konstigt med alla nya intryck, men det är ju slitigt för en annan i längden. Är några år sedan man kontinuerligt fick en god nattsömn. 

Energinivåerna är därför rätt låga, men värre kan det ju va. Och tydligen är jag en mycket bra "skådis", för jag var på arbetsintervju idag och hon som intervjuade mig undrade vart jag fick min energi ifrån då hon tyckte att jag var så glad och sprudlande energisk! Haha! Var roligt att höra. -Klart man skärper till sig när man måste. ;) Hihi!

Men för att vara allvarlig nån sekund så tror jag det hjälper mitt humör mycket att jag är genuint positiv ända in i märgen, jag tänker ungefär såhär: Vi har det ju ruggigt bra överlag, eller hur? Mat på bordet, tak över huvudet och inga krig. Barn dör av svält varje dag i andra delar av världen, så vad har jag att vinna på att klaga på min förlorade nattsömn lixom? Man får njuta av livet och ta till vara på det istället för att gnälla.

Men men, håll tummarna för mig nu, får veta i nästa vecka om jag får jobbet eller ej. Det känns bra iallafall, jag gav allt, visade vem jag är och vad jag kan, så får jag det inte så har jag ändå gjort mitt bästa, och det kommer säkert fler tåg. :) (Ni ser ju, där hoppade den obotliga optimisten fram, -igen! ;))

Bröllopsplanerna ligger lågt just nu, jag väntar på uppdatering från Millys om min klänning, ska ringa lite samtal till bl.a kyrkan och bestämma mer detaljer. Men den här veckan var så hektisk så det får vänta till nästa. :)

Nej, nu ska jag mysa i soffan en stund med min älskade karl innan det är dags att lägga sig så man orkar upp vid 5 imorrn med lilla minstingen Madame Morgonpigg. ;)
Tags:  
2 kommentarer
Från: Mia
Postat: 2010-01-14 | Tid: 20:57:22
Jag höll tummarna för dig en stund på dagen idag. Om några månader tar jag examen och då är det min tur att söka jobb.. Hemska tanke :)

Väntar och längtar efter min brudklänning från ebay, hoppashoppas jag har lika tur som dig!

URL: http://muminmia.blogspot.com
Från: bettertogether
Postat: 2010-01-15 | Tid: 21:35:50
Det var visst du som hade beställt väst och plastrong på ebay?! Jag letade och efterlyste på bröllopstorget, men så mindes jag att det var något lila med i bilden, så jag misstänkte det var du ;) Länk? :)

URL: http://bettertogethers.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback