Postat: 2010-12-07 | Tid: 11:08:59
Oj vad jag är dålig på att uppdatera, sorry.. Men det känns lite som om den här bloggen har gjort sitt, jag startade den ju som en bröllopsblogg för att få dela med mig och få idéer till bröllopet. Nu har vi varit gifta i ett halvår och hur jag än försöker så glömmer jag helt enkelt bort den här bloggen mer och mer, livet rullar på och nya upptåg och idéer är på väg.

Jag funkar ju lite som så att när jag får en idé, eller har ett intresse, oavsett om det är bröllop eller annat, så BRINNER jag för det, letar info och läser på som en besatt, lägger all min vakna (och halvt sovande) energi på det och hjärnan går på högvarv. Men när det då är "över" eller ja, när jag hittat något nytt att bli uppslukad av, så tynar det andra bort väldigt fort. :) Jag kan lixom inte förmå mig att hålla kvar flera saker utan det är alltid ETT intresse som är absolut störst eller inget alls. :)

Men men, vi får se om jag lyckas skriva mer regelbundet eller ej, bloggen får iaf ligga kvar än så länge då det finns en hel del bra idéer och tips inför bröllop i "arkivet". :)

Här hemma är julen på ingång! Det har bakats och pyntats och julkalendern på TV går plikttroget varje morgon eller kväll beroende på mitt schema och chokladkalendrarna öppnas och avnjuts. ;) Alva har liiite problem med det där att man bara får öppna EN lucka per dag.. Det är inte så populärt, men hon lär sig och jag tror det är jättebra att faktiskt få lära sig att så är det, man behöver inte äta allt på en gång. ;) Undra när jag ska lära mig det ang. lördagsgodiset.. ;) Hehe..

I helgen gjorde vi pepparkakshus med barnen, eller ja med Nea, Alva åt mest nonstops... ;) Vi köpte faktiskt en färdig byggsats på ICA, gick så bra så. Vi pimpade huset med nonstop, kristyr, några tomtar och en massa bomull. ;) Vi satte även in gelatinblad som glasrutor, och röken ur skorstenen fick hjälp av lite ståltråd. Sen satte vi en liten ljusslinga, (-samma som jag hade i pumpan under halloween,) inuti huset så det lyser ur fönstren. Tog ett kort med min iPhone här nedan.

Verkar inte gå så bra att mobilblogga dock, blev nått tok med bilden i förra inlägget, får prova igen framöver. :)

Ha det gott allihopa och god jul!

 
Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback