Postat: 2010-09-29 | Tid: 10:15:08
Var ett tag sen jag uppdaterade här, sorry! Barnen har varit hostiga och jag har antingen jobbat eller rensat hemma. :)

Men allt är som vanligt och livet rullar på, vi håller på med Alvas rum nu, Peter sätter gips och isolerar där det behövs, alltså mot ytterväggen. Och jag har rensat våra två förråd och ska sätta igång med källaren(...) Men det blir nästa sväng... Men det var skönt att få rensa ur övervåningen och vi åkte med en full-lastad kombi ner till kommunens insamlingställe och lämnade flera sopsäckar med kläder, några kartonger med böcker, mindre möbler osv. Var så skönt att få mer yta och kunna ge bort det i gott syfte än att bara slänga. :)

I förrgår handlade jag lite grejer till badrummet på kära IKEA, ett högskåp och en tvättkorg, och det blev så bra! Vi har även köpt en ny spegel till handfatet, med inbyggd belysning från Kvik, som blev tokbra! Nu ska bara själva belysningsdelen kopplas in också... ;) Ska ta lite kort och lägga ut vid tillfälle. :) 

Igår var vi iväg tvärs över hela stan med släpvagnen och hämtade 3 st vita garderober som jag hittat via Blocket. Skitbra! Två stycken 80 breda och en 60 bred för 800 spänn totalt, -jättefräscha! En av de större får stå i hallen så länge i väntan på en större variant med skjutdörrar, och de andra två ska stå i Alvas rum. Vi rev ju så otroligt mycket här hemma när vi köpte huset, och de flesta förvaringsmöjligheter var inbyggda garderober som vi då tog bort för de stod så "fel" för våra planer ;) så vi har haft lite ont om städskåp och klädförvaring. Men nu ska det väl bli bra mycket bättre. :)

I hallen har jag också röjt! Fick en fin svart byrå som slukar massor av saker av kära vännen Wangi, så med garderoben bredvid är vi snart beredda för vinterns alla kläder och stövlar som tidigare stått/legat Ö V E R A L L T i hallen...  Beställde även två väggtexter igår till hallen från Unik Dekor. En med texten VÄLKOMMEN och en "egen design" (som jag sett på en annan sida fast med annat typsnitt) med texten "I felt love today ♥ -Thank you!" Båda i mörkgrått med hjärtat i mörkrosa/cerise. Så de kommer väl om ca 3 veckor. :) Den lodräta ska pryda en smal väggremsa innan trappen och den andra ska sitta närmast taket på en smal liten väggbit mellan utbyggnaden och den "inre hallen". Hoppas det kommer bli bra. Ungefär såhär ser de ut, fast bilden har jag gjort i Paint på datorn därav det extremt pixliga hjärtat.... ;) Snyggare irl alltså. ;)



Alldeles innan vi åkte och hämtade garderoberna igår så skulle jag snabbt ner i källaren och hämta en vinkelslip till Peters pappa Greger. Tycker att det luktar ovanligt konstigt där nere... Hmmm, inte gott alls, typ kloak............ Nej.... Jävla skit! (På ren svenska!) En del av avloppsröret från duschen har släppt i en skarv! Och allt har runnit rakt ner på golvet som är överbelamrat med en massa prylar! SUCK! Tack och lov verkar det ha det hänt först kvällen före, och vi har en sån tur att det, för det första, bara är duschen och inte toan som läcker(...) och desutom har vi en golvbrunn i källaren bara ca en meter ifrån stället där röret har släppt, så det var inte mycket som hade blivit blött.. Men ändå! Paniken man kände innan man såg hur pass "bra" det gått och att golvbrunnnen avhjälpt det mesta... HUA... Men men, nu är röret ihopsatt igen och numera uppstöttat ordentligt så det inte ska hända igen... :) Så är det glamourösa huslivet... :P

Nej, nu ska jag ta och göra mig i ordning och åka in på stan en sväng och handla ett insynsskydd till hallfönstret innan jag ska jobba till 22.15... Är ute efter Strössel Designs fönsterskydd med orkidéer till vårt lilla fönster i hallen!



Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback