Postat: 2010-10-22 | Tid: 09:20:32
Idag är man hemma med en liten snorunge, -ja hon är faktiskt snorig. ;) Själv är man en större variant av samma kran, undrar hur mycket snor man producerar under ett liv egentligen..? Men ja, jag vägrar bli sjuk, därför är jag hemma med minstingen idag och kurerar både mig och henne innan förkylningen kommer med stormsteg, än står den bara och lixom lurar i farstun, och där ska den stanna, -banne mig! ;) Ska vila så gott det går idag med en tvååring hemma, för i helgen är det jobb och imorrn ska vi även på släktmiddag hos pappa och Mia, och för första gången få träffa lilla Amanda, min systerdotter, som kommer upp från Stockholm! Och även lilla Lykke, min brorsdotter, som jag redan tjuvkikat på en gång, men ändå! ♥ Så två små söta bebisar i samma hus alltså, jag vill ICKE vara sjuk!!!! Kommer såklart att hålla mig på armslängs avstång ändå eftersom jag väl får erkänna för mig sälv att jag är lite småsjuk och jag vill ju absolut inte smitta de små tjejerna med elaka baskilusker, men bara få komma och se på dem, det vill jag inte missa!

Under veckan har det inte hänt så mycket här hemma, jag har antingen jobbat eller varit hos Helen i hennes nya lägenhet och fixat, hon har ju precis blivit sambo med sin Mattias i en fin 4a, -och de har att göra! Massor av kartonger som ska packas upp och möbler som ska få en ny plats. Kul som bara den är det! Igår pimpade vi fönstren hennes kallhall med marimekko-gardiner och lite nya lampor och blommor. Blev tokbra! :)

Vi har även farit runt och shoppat en massa grejer till lägenheten, ovanligt att det var Helen som spenderade och jag som körde bilen.. ;)  Näe då, men jag hittade ju faktiskt Hello Kitty-tyg på Jysk, 5 meter som normalt ska kosta ca 350 kr, kostade nu endast 150 kr!!! Katjing! Tack sa jag och unnade mig att för husfridens skull köpa en Hello Kitty-filt till Alva också, då Nea har en som de nästan alltid bråkar om på mornarna i soffan...

Köpte faktiskt en ny dörrmatta och en tvättställning på Rusta också, men det var legitimerade köp för de behövdes.. ;) Så det räknas ju inte som shopping... Ähum.. ;)

Nej nu ska jag vara liiiite duktig och hänga upp en tvättmaskin på den nya torkställningen och plocka ur och i en diskmaskin, sen får det vara lite skit i hörnen för jag ska banne mig vila... Hade kunnat strunta i disk och tvätt också men då jag vet hur otroligt snabbt disk -och tvättbergen växer i detta hus så det är lika bra att ta det nu, innan det blir ett Mount Everest i köket och ett K2 i badrummet... ;)



Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback