Postat: 2010-05-27 | Tid: 09:40:32
Imorgon åker jag till Göteborg!!! Barnfri en hel helg, för att hälsa på kära mamma och även lillasyter kommer ner till Sveriges Framsida för en mysig helg! På lördag ska vi på min (bonus-)fasters bröllop och på söndag ska vi fira Mors dag med massa mys! Ska bli så skönt med en liten break mitt i allt stoj och planering. :)

Har köpt en klänning för ett tag sedan på Rut m.fl, och den låg i sin fina rosa påse i hallen bra länge i brist på tid att hänga in den i garderoben, och nu när jag skulle börja filura på vad jag ska ha på mig på bröllopet kom jag att tänka på den. och gissa, jo den är spårlöst försvunnen... Vette sjutton vart jag lagt den.... Suck. Mitt liv i ett nötskal. :P Skulle inte förvåna mig om jag glömt att den låg i påsen och helt sonika använt påsen till sopor eller nått och kastat bort den... Men hoppas hitta den i garderoben, hann inte leta ordentligt imorse då barnen skulle på dagis och Alva går inte att lämna en sekund själv...

Och maten och serveringen till bröllopet verkar vara löst redan. Helens kompis Pia som jobbar på en krog här i stan och tre vänner till henne/Helen kunde ställa upp och servera på datumet, och då även stå i baren, och Pia själv har möjlighet att hjälpa oss med matlagningen också om vi vill! Skönt.. Hon skulle kika på vad vi ville ha och komma med lite idéer. Hon hade även kontakter där vi kunde hyra värmeskåp och vitvinsglas (som saknas i festlokalen) så det var ju guld. Vi kunde annars bara ha kall mat, men nu öppnade sig lite nya dörrar, ska bli spännande att se vilka rätter hon kan komma på med smak av italien och medelhavet! ;) Ska ta en date med henne och Helen när jag kommit hem från kära Göteborg, utvilad efter iaf 3 nätters hel sömn utan lilla goskrutten Alva som fortfarande inte förstår att man ska sova på nätterna och att kl. 04.30 inte betyder morgon... ;) ♥

Nej nu ska jag jobba!
Tags:  
2 kommentarer
Från: Sara
Postat: 2010-05-27 | Tid: 11:30:09
Hej! Skönt att det har ordnat sig med maten!! Nu är det inte långt kvar:) Jag har följt dig sen i höstas och måste säga att jag fått jättemycket tips och ideer till vårt bröllop i septeber!! Ha en mysig helg i Götet! Sara
Från: Lina
Postat: 2010-05-27 | Tid: 17:58:28
Tack så mycket! Vad glad jag blir av din kommentar! :)

URL: http://linalottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback