Postat: 2010-05-12 | Tid: 15:59:55
Jag har massor att fixa... Gjorde en snabb lista över detaljerna som ska fixas, utöver detta är de stora grejerna i princip klara, råvaror till maten ska inhandlas, men det blir ju närmare dagen B, och all vin, öl och sprit kom igår från Tyskland, och blockerar nu hela hallen... ;) Har ju ingenstans att ställa allting på... Måste städa skrotrummet uppe (igen) så att det går in mer bröllopsgrejer. Ska jobba idag också, men måste ta tag i allt på listan asap! Här kommer den, utan någon rangordning i viktighet:


Att göra:
 
1. Måla staffliet vitt
2. Måla frigolitbokstäverna
3. Kolla med floristen ang. vattenfyllda cylindrar + blommor (bordsdekorationer)
4. Om ovanstående funkar; köpa cylindrar + flytljus på IKEA
5. Kolla festlokalen med Hans (vår DJ) samt fråga om de har tesilar + vatten-tillbringare (på måndag)
6. Klippa till alla gardinlängder till bordslöpare + band runt stolarna
7. Ringa till de som inte osat och kolla av.
8. Göra klart bordsplaceringen.
9. Göra klart alla festhäften + bordsplaceringen/ gäst-beskrivning i dem.
10. Prata med prästen om psalmer osv.
11. Göra klart vigselprogrammen
12. Vika klart alla askar + skriva namn på dem.
13. Hitta och beställa godis till askarna.
14. Ladda upp och beställa papperskopior av foton från t.ex. vistaprint på mig + Peter.
15. Lämna in ramen på Gallerix för montering av kort av oss + ny passpartou
16. Skriva ut alla festhäften + vigselprogram hos pappa som har bättre skrivare.
17. Stämpla och embossa alla framsidor
18. Sätta satinband (binda ihop) alla festhäften.
19. Prova klänningen med skorna hos sömmerskan (tid första veckan i juni).
20. Köpa skor till barnen och Peter(!!!)
21. Köpa slips i samma färg som Peters plastrong till hans marschalk Jens.
22. Köpa fler små presenter mm. till de närmaste som hjälpt till, samt som "priser" till bröllopsbingon
23. Köpa lila (randiga?) strumpor till Peter, -roligare än svarta! :)

Jaa, det finns att göra...

Har precis beställt tågbiljetter åt vår fotograf Jonas från Stockholm till oss i Norrland. ;) Han kommer upp dagen innan och åker hem dagen efter, ska maila honom lite kort nu och även be honom skicka lite kort som han har på mig och Peter från syrrans bröllop, som jag då ska skicka in till VistaPrint (nr.14 i listan) för att få på papperskopia, visst kan jag köpa fotopapper och skriva ut själv men vår skrivare är så kass så bilderna blir randiga.. :P Not good.. Måste ha ett foto till ramen som vi ska ha som gästbok som sagt. :)

Någon av dessa kanske?

      

                                    

Usch, tycker att jag ser knäpp ut på de två översta och på den nedre ser jag normal ut men så gör jag nått knas med munnen istället.. Aldrig blir man nöjd.. Men va f-n, bilden ska bara sitta i ramen på bröllopet, sen kommer vi ju byta ut den till ett av bröllopskorten och ha kvar som minne. :) Med alla fina hälsningar från gästerna i passpartoun. ♥

Är hemma från jobbet idag, vet inte vad jag drabbats av men är hängig och trött som få... Fryser och svettas om vartannat och är alldeles skakig.. Usch, men men.. Bara hoppas det ger med sig snart så jag kan återgå till allt som ska köpas och göras, och jobbet och barnen och huset och trädgården.. Hmm, kanske inte underligt att kroppen vill lägga ner...? ;) Men men, ska vila och lyssna på kroppen en stund nu och sen ta nya tag. Börjar ju närma sig nu! Yey!
Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback