Postat: 2010-05-19 | Tid: 09:15:24
Imorrn ska jag till IKEA och köpa ölglasen MJÖD i två höjder, flytljusen FENOMEN och ev. dekorationsstenar/glas. Ska även inhandla lite annat smått och gott, som tesilar och senare kärlekste på Kahls (te på lösvikt med små sockerhjärtan i). Och sen så ska jag leta skor till Peter och barnen samt en plomonlila slips till Peters marschalk Jens... Pust..

Men iallafall, med "ölglasen" (glascylindrarna) och ljusen ska jag sedan till floristen för att kika på vilka blommor vi ska använda till borsdekorationerna. Vill ha antingen lila eller vita blommor. Enligt nätet går de flesta blommor bra at ha i vtten, orchideer t.ex. Dyrt dock.... Får väl se vad som blir både snyggt och budgetvänligt. Har sett att vissa har en spegel under vaserna på borden, reflekterar väl ljuset snyggt kanske? Speciellt med riktad takbelysning skule jag tro. Speglar finns också på IKEA, t.ex. spegeln SÖRLI (20 x 20 cm) fyra stycken för 49 kr. Eller den större varianten, LOTS, (30 x 30 cm) fyra stycken för 69 kr. Jag vet inte om vi ska ha det, tror det blir lite mycket..?

Jag funderar också på om flytljusen är för små..? Men hittar inga flytljus i size "blockljus".. Kanske kan köpa ett blockljus och "såga" det i tunnare delar, men frågan är om det blir snyggt med en sågad kant upptill.. Eller om man kan elda lite runt så det smälter och ser snyggare ut.. Men orken börjar tryta, vill ha det ENKELT nu.. Och vet ju inte om blockljus flyter heller..? Hmm.. Ja, jag ska testa IKEAS mindre först och se hur det ser ut, brinntiden är bara 4 timmar också så det är inte heller så bra... Vill inte ha stelnande stearin ringlandes i vattnet, får testa och se hur det går.

Och idag är det exakt en månad kvar!!! Hjälp vad fort det går nu!!!

Här kommer lite bilder på blommor i vatten som jag tänkt mig att vi ska ha, i grupper om 3 cylindrar, ett högre och 2 mindre, och så värmeljus omkring. Måste provduka allt annat också... Suck...

                     

                          

    

                       

                   

                   

                                  

Vi funderar på att ha ett barnbord också, men det blir inte så många barn. Om det blir så har jag tänkt lägga på pappersduk på hela bordet så de får rita direkt på det, samt att barnen får festhäften med pyssel och bilder att färglägga inuti, samt kritor. Hittade en jättebra sida där man kan ladda hem ett festprogram för barn /pysselhäfte, det finns massa mer också på Majedas sida.

Den här bilden var lite cool, bra exempel på att det kan bli fint även på barnbordet.

                       
Tags:  
2 kommentarer
Från: sara
Postat: 2010-05-19 | Tid: 22:14:18
varför inte lägga en ljuskopp((typ den du köpt massor av :)översy i glascylindrarna, sen använda värmeljus som brinner längre....glaskopparna flyter ju....

URL: http://saraskoglund.webblogg.se/
Från: Anonym
Postat: 2010-05-20 | Tid: 21:38:16
..halkade bara in :-) Jättefin blogg!! Lycka till med bröllopet!!!Kram

URL: http://fodelsedagsbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback