Postat: 2010-05-16 | Tid: 14:01:35
Helloj! Fy vad dålig jag är på att uppdatera nu... Men jag tror ni överlever. ;) Hehe.. Det är ju så sjukt mycket att göra nu, jag jobbar 80% på Eniro, gör smycken när jag hinner, har två barn och ett hus med en stoooooooooooor trädgård, Peter jobbar heltid på eget företag och dessutom har vi då ett bröllop att planera. Pust...

Senaste veckan har det inte hänt så jättemycket, har mailat till några av gästerna som inte hört av sig och frågat om de kommer eller ej, så vi kan sätta igång med bordsplacering osv, blir ju runt 80 personer så det kommer ta tid att fixa bordsplacering + skriva en rad eller två om alla gäster i festprogrammet. Men det hinns säkert med, inte hela världen om man inte hinner allting heller. Hade tänkt måla staffliet idag men då regnade det..

Igår var det ju såååå härligt väder! Vi invigde grillen för säsongen! Peter köpte färdigmarinerad kyckling på ICA, till det åt vi klyftpotatis, grillade färska champinjoner, grönsallad med fetaost och egengjord tsatsiki. Superenkelt och så sjukt gott. Peter brände på kycklingfiléerna rejält på grillen och sen stoppade vi in dem i ugnen en stund så de blev saftiga och goda, -och genomstekta! Lite otäckt med kyckling annars... Har icke tid med salmonella nu! ;) Fy...

Men det var så härligt! Vi bara tittade på varandra över bordet och sa samtidigt; "Sommar!" Vi satt på altanen i solen och myste med en kall öl till maten. Lovely! Till efterrätt drack vi kaffe och lyxade till det med att jag och Nea gjorde Marängsviss! Galet gott! Tänk att vispgrädde, vaniljglass, bananer, maränger och chokladsås kan vara så gott!? Kvar i skålen blev det också, så det ställde jag i frysen. Sen när barnen somnat och jag och Peter satt och tittade på TV så togs skålen fram och med varsin sked käkade vi upp resten. ;) Gött.. 

I förrgår, fredags, var jag så nervös över att bli kidnappad. ;) Det börjar ju närma sig nu och en möhippa samt svensexa är planerade, så mycket vet vi, men ingenting mer. Och då detta är min lediga helg så började man ju fundera. Men det var lugnt, -än så länge. Hihi! Spännande!

JO! Vi hyrde film på kära ICA i fredags också! Tecknade filmen "Up"! -SÅ DJÄKLA BRA!!! Jag grinade som lille Skutt mot Peters axel efter max 10 minuter, sen skrattade jag så tårarna sprutade, och grinade lite till. Det var så bra, så tänkvärd och så rolig! SE DEN! SE DEN! SEEEE DEN!!!

                                

Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback