Postat: 2010-03-24 | Tid: 20:29:01

Idag har jag och darlingen blivit intervjuade av lokaltidningen inför deras bröllops-"special" som kommer i en bilaga i April. De fotade oss och vi pratade en bra stund över en kopp kaffe på ett fik i stan. Var jättekul. :)

Efter det åkte jag vidare till Pappersgrossisten och hämtade alla papper osv till inbjudningar, vigselprogram och festprogram som ska skrivas ut eftersom.

Nu är äntligen inbjudningarna "färdiga", väntar på att syrran kommer upp hit från Sthlm i helgen då vi firar att både vår pappa och hans sambo Mia fyller år, och då skulle syrran passa på ta med sig alltihopa, så efter helgen ska de packas och göras färdiga och äntligen skickas ut!!! Yey! Nu vet ju nästan alla som vi vill ska komma att vi gifter oss då så inbjudan är ju egentligen en ren formalitet, men ändå, ut ska de! :)

Jag väntar även fortfarande på min nya klänning som inte dykt upp i posten än... Har mailat Zelini och frågat när den ska komma då  de sa 3 arbetsdagar och nu har det gått 5 arbetsdagar. Ja okej, jag är otålig, men jag hatar att vänta, har även bokat in en tid hos en sömmerska/syatelé på fredag så då måste den ha kommit. Vill ha detta undanstökat nu! Journalisten eller fotografen från tidningen skulle dyka upp då också och fota lite mer "bröllopsenliga" bilder när jag provar klänning och sådär. Men men, utöver det så hinner jag ju iallafall. Får väl boka om om det blir galet. :)

Något annat som kom i posten däremot var intygen från skatteverket på hindersprövningen och byte av efternamn, så det var ju kanon iallafall! Skönt att de viktigaste bitarna är klara.

Imorrn ska jag prova jobba igen, halsen och hostan är bättre, men vi får väl se hur det går med att prata med headset på i 8 timmar, halstabletterna kommer ligga nära till hands. ;)

Nu ska jag dricka min trehundrafjortonde kopp med te och honung och gå och sova.
Tags:  
3 kommentarer
Från: Mia
Postat: 2010-03-24 | Tid: 21:11:51
Vaddå? Nu fick jag lite panik, fick ni nåt papper tillbaka gällande namnbytet? Det har nämligen inte jag fått... :S

URL: http://muminmia.blogspot.com
Från: Lina
Postat: 2010-03-25 | Tid: 05:57:17
Nej sorry! Tittade en gång extra nu och det är ju två papper, det ena stod det Intyg Hindersprövning på och det andra stod det Intyg Vigsel på. :) Läste lite fort. Hehe..

URL: http://linalottan.blogg.se/
Från: Mia
Postat: 2010-03-25 | Tid: 08:34:41
Puuh :) Men det skulle inte förvåna mig om jag hade skickat in fel papper till fel ställe eller nåt.. haha!





URL: http://muminmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback