Postat: 2010-03-22 | Tid: 10:29:09

Är hemma idag då jag hostar som en galning, har fått sån där häääärlig torrhosta så det är omöjligt att jobba då man sitter med headset och pratar med folk hela dagarna.. Ingen höjdare att få hostanfall i örat på folk.. :P 

Nu på morgonen ringde de från kyrkan och berättade att en journalist från vår lokala tidning hade efterfrågat par som gifter sig den 19 juni (eftersom det är samma dag som kronprinsessan...) och hon frågade om hon fick lämna ut vårt telefonnummer till journalisten. Och ja det var väl ok tyckte vi, så journalisten ringde upp oss för en stund sedan och frågade om de kunde göra ett reportage om oss på ca en sida till deras hem och fritidsbilaga som ges ut närmare sommaren. Lät ju kul tyckte vi. :)

Jag ska ju förhoppningsvis få min nya brudklänning idag eller imorrn, (väntar otåligt på en sms-avi!) så då har jag tänkt åka ner till en sömmerska i stan på onsdag och och se vad som ska tas in osv då denna klänning kommer vara lite för lång istället. :) Peter ska ju även ta in sin kavaj i ärmarna och lite i ryggen så det passar ju kanonbra att reportern kommer till syateljén då och fotar lite och intervjuar oss. Blir ju roligt! :) Bara min hosta har gett med sig lite tills dess. :S Kul att ha kvar tidningsurklippet i framtiden sen också.

Och igår åt vi så god mat hos kära svärföräldrarna! En slags grekisk "panna" med klyftpotatis, kyckling, fetaost, oliver, paprika, lök mm. Åååh va gott det var! Det roliga är att min mamma har pratat så länge om ett supergott recept som hon äntligen mailade igår, och tro på fasen att det är samma maträtt med nån liten variation bara! Haha! Ska lägga ut receptet senare, det var kanongott! Och så skönt när alltihopa lagas i samma långpanna, jag gillar rätter som innebär minimalt med disk. ;)

Nu ska jag krypa upp i soffan och dricka en stoooooor kopp te med honung, ta min hostmedicin och se på inspelade reprisen av Greys anatomy, -avsnittet som jag missade i veckan.. Älskar vår inspelningsbara box. ;) ♥
Tags:  
1 kommentarer
Från: Mia
Postat: 2010-03-22 | Tid: 16:26:03
Kul att vara med i tidningen, det blir som sagt ett kul minne att spara! Den grekiska pannan lät grym, jag är inne i en matsvacka så här blir det typ korv och mackisar på sin höjd.. Måste få ny inspiration! :)



Ps. Armbandet jag beställde från dig tappade jag bort på tre dagar (!!!) Helt otroligt, det måste ligga nånstans, men jag blir knäpp av att leta!

URL: http://muminmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback