Postat: 2010-03-16 | Tid: 20:00:59

Igår kom min klänning hem med DHL, helt oväntat, hade inte fått nått mail från Millys att de skickat den, men men.. Glad som en lärka for jag hem till Helen för att få hjälp med påklädning, bara för att inse att klänningen är ca 5 cm för KORT!!! Jag är då alltså 160 cm lång och lade på längd för 5 cm klackar och avrundade uppåt när vi konverterade till inches, och lik förbannat är klänningen är för kort?! Suck.. Jag blev så less.. Inte för klänningen i sig, utan för all extra energi jag nu måste lägga ner på att antingen sälja den till nån kortare tjej eller leta upp en sömmerska och på nått vänster lägga ner den eller sy på nån volangkant osv.. :P Känns som jag har tillräckligt att göra ändå lixom..

Jag tror i ärlighetens namn inte att det blir snyggt att sy på nån volang eller dylikt längst ner, jag vill ha enkla rena linjer, men det är synd som fan för klänningen är superfin i övrigt.. Kanske något stor på mig också, jag är inte så storbystad o man säger så.. ;) Att amma två barn kan göra konstiga saker med brösten.. ;) Men klänningen är väldigt välgjord med skenor i livet, det är tyngd i den och den faller jättefint...

Men jag har hittat en annan klänning på rea i en butik så jag lutar åt att köpa den istället och försöka sälja min nuvarande klänning via Bröllopstorget, Blocket eller Tradera kanske. Nån som är intresserad? Är man en 36a och är ca 150-155 c lång är den perfekt! ;) Hehe.. Finns fler bilder längre ner i bloggen. Tyvärr glömde jag kameran hemma (!!!) när jag provade klänningen hemma hos Helen, men hon tog några kort med sin mobil som kommer här.

        

        

        

        
         

Tyvärr blidde det inga helbilder, men som sagt, den slutar precis vid mina fotknölar, så den blir ca 5-10 cm för kort beroende på hur höga klackar jag väljer. Och nån liten klack vill jag ha iaf..

Klänningen jag filurar på att köpa istället ser ut såhär.
                                  
                                

Jaaaa.... Så vi får väl se hur det blir. Om inte annat så får jag väl köpa denna också och iaf få hem den och prova om den sitter bättre, ska vara 14 dagars returrätt på den så det skadar ju inte att testa iaf. :)

Och sist men inte minst så spelar det ju mindre roll vad vi har på oss så länge vi blir gifta och har en härlig dag. Men självklart vill man vara fin under tiden. :) Så missförstå mig rätt, jag är inte förkrossad över att klänningen blev fel, utan bara trött och irriterad på situationen, -den extra tiden och energin som kommer gå åt för att rätta till alltihopa..

Nej nu ska jag "tröstäta" massor av popcorn med min älskling i soffan! ;) hehe...
Tags:  
4 kommentarer
Från: Elin
Postat: 2010-03-16 | Tid: 21:22:23
Hej,



Jag vet inte hur jag hittade till din blogg, men har läst här ett tag nu. Kul att följa planeringen inför ert bröllop. Själv gifter jag mig den 18 september.



Vad synd med klänningen, förstår att du blir irriterad och matt på det hela. Men om det är någon tröst tycker jag att den andra, som du funderar på att köpa istället, ser riktigt riktigt fin ut. Vet du vad det är för märke på den?



//Elin
Från: Mia
Postat: 2010-03-16 | Tid: 21:59:55
Som jag skrev i min blogg, vad tråkigt att klänningen är för kort! Men den andra klänningen var också väldigt fin :) Hoppas det löser sig på nåt sätt, inte alls kul att lägga tid på sånt man inte vill lägga tid på...! Får jag fråga vad det är för tatt du har på underarmen? Den såg snygg ut!



Kram

URL: http://muminmia.blogspot.com
Från: Anonym
Postat: 2010-03-16 | Tid: 22:00:46
Hej! Vad trist med klänningen! Jag har själv funderat ett tag att beställa utomlans,vi gifter oss den 4sep. Men det känns som jag inte vågar riktigt. Jag ska åka till Stockholm på måndag och titta på en butik som heter Garamaj,de har riktigt snygga klänningar. Annars blir det en aspera klänning som jag tycker mycket om. Jag tyckte den nya du tittat på var snygg,jag har sett att de sålt den på bröllopstorget för ett tag sen, Lycka till med klänningen! Mvh Sara
Från: LIna
Postat: 2010-03-17 | Tid: 06:55:48
Tack för alla snälla kommentarer. :)



Elin; jag slog till igår och köpte den genom www.zelini.se, men vet inte vilket märke det är. :)



Mia: Tatueringen på underarmen är en text (på svenska): "Det är alltid mörkast före gryningen". Liten reminder om att se allt från den ljusa sidan. ;)





URL: http://linalottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback