Postat: 2010-03-19 | Tid: 13:35:37

Jaaaaaaaaa!!!! Har precis tittat på en "förhandsvisning" av våra inbjudningar som vår kompis Jonas håller på att fixa åt oss. (Han ska även fota på vårt bröllop!)

Från början var det min lillasyster som skulle fixa inbjudningarna, men hon har bröjat på nytt jobb och tiden började rinna iväg så hon lejde in käre Jonas och fasen vad det blir braaaa!!!!

Hoppas på att få allting efter helgen så vi kan börja skicka ut alla. Måste beställa frimärken från posten också! Det har jag glömt! Inte för att det är ett måste men ändå.. ;) Ska man göra något riktigt så ska man! ;)

Vi ska nog ha frimärken med pussmun på, tyckte de var söta. På Postens hemsida kan man gå in på frimärksväljaren och söka på vilka som passar till t.ex. bröllop, och sedan handla så många man nu ska ha.

Litet OBS! Tänk på att brevet max får väga 20 gram för att du ska klara dig med ett frimärke per brev. Upp till 100 gram behöver man 2 frimärken. Annars kan man få en liten otrevlig faktura på mellanskillnaden i efterhand, om man skriver en AVS.adress då. Gör man inte det så får mottagaren lösa ut sitt brev, och det kanske inte är så skoj, speciellt inte när det gäller bröllopsinbjudningar. ;)




Hoppades att min nya klänning skulle komma idag också men icke.. Kommer antagligen på måndag då hoppas jag. Håll tummarna för att denna sitter bättre!!!

Nu ska jag häva i mig lite mat här hemma innan det är dags att åka tillbaka till jobbet då jag jobbar delat pass idag. Det är första dagen alldeles själv idag efter jag fått gå en utbildning i texttelefoni. Är väldigt intressant och givande men oj vad rädd man är att göra fel och råka trycka på fel knappar! Är mååååånga snabbkommandon att lära sig och komma ihåg.. Men än så länge går det fint, många fusklappar bara och snabbt måste man kunna skriva! De tetsade oss innan så man kan skriva ca  240 medslag per minut, det är alltså ca 4 tangentryckningar per sekund. :)

Och det är hemskt vad många som inte vet vad texttelefoni är utan bara säger att de inte vill köpa nått och slänger på luren..? Hmpf! Så nu kommer en snabb förklaring! Texttelefoni är alltså en tjänst för t.ex. döva eller hörselskadade personer eller med andra funktionshinder som gör att de inte kan använda en "vanlig" telefon. Istället har de en texttelefon där de skriver vad de vill säga, vart de vill ringa osv, och vi ringer upp och förmedlar då samtalet mellan parterna genom att läsa upp vad personen skriver och skriva ner vad den hörande säger osv.

Så nu vet ni vad det handlar om om ni någon gång får ett samtal från texttelfoni! ;) Jag blir så arg när speciellt företag svarar att de t.ex. inte vill/kan ta samtalet... Hallå, det är ju en av era kunder som ringer, företaget behöver inte göra annat än att lyssna och svara precis som med en vanlig telefon, ev. bara ta det lite lugnare då vi måste hinna skriva ner allt de säger. Väldigt respektlöst tycker jag! >:(

Men oftast är det inga problem, dock borde det gå ut mer info till allmänheten om vad det är för något, så de inte tror vi på förmedlingen är en försäljare... :P

Ja ja, det var dagens uppdatering, nu ska jag än en gång titta på våra blivande inbjudningar då det blir så braaaaa!!!! Snart ska jag sluta vara så hemlighetsfull, men inte innan inbjudningarna skickats ut. Vilket blir i senaste laget, men what to do? De flesta har inte undgått att vi ska gifta oss ändå eftersom jag tjatar om det jämt. ;) Hehe...

Hmmm.... Undrar vad man ska lägga all energi och tid på sen då när bröllopet är över..? ;) Nån som behöver en bröllopskordinator..? Hihi!!! :D
Tags:  
2 kommentarer
Från: Sara
Postat: 2010-03-19 | Tid: 21:56:32
Hej! Spännande att inbjudningskorten är klara:) Jag väntar på ett provex av våra vilken dag som helst nu! Hoppas klänningen passar dig och att den känns bra. hoppas vi får se den på! Ha det så bra!
Från: Sofia
Postat: 2010-03-23 | Tid: 08:41:14
Nu har Posten släppt frimärken med vigselringar på. Dom ska vi köpa till våra inbjudningskort.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback