Postat: 2010-03-27 | Tid: 13:56:18

Idag ska vi hem till pappa och Mia på kalas. :) Pappa fyller 60 år och hans sambo Mia fyller 55 år, så det ska bli superskoj!

Pappa är för övrigt "ansvarig" för vår transport till kyrkan på bröllopsdagen, han har nämligen en svart fin veteranbil, en Royal Touring Dodge Sedan från 30-talet. Nu har han efterlyst satinband att knyta på bilen osv. Så jag har börjat kika lite på nätet och sådär. Värt att nämna är att min käre far har en tendens att "go over the top" -precis som jag, så liiite nervös är jag allt.. ;)

När vi var små brukade han och Mia ha "vartannat år" att dekorera julgranen, vilket resulterade i en klassisk normalt dekorerad gran när Mia bestämde och när pappa fick bestämma blev det en extremt pyntad gran med svenska flaggan-girlander, glitter, röda band, maaaaaaaasssor av kulor i alla kulörer samt en liten fågel från pappas barndom som man nöp fat i en gren, den skulle alltid finnas med. :) Jag har massa fina minnen av alla jular, men nu har vi skämtat om hur bilen ska dekoreras och ja.. Med tanke på min pappas dekorationskunskaper så blir man som sagt lite smått nervig. ;)

Jag vill gärna att bilen ska vara lite LAGOM dekorerad. T.ex. med vita satinband från fronten till bakspeglarna och sådär, och gärna en fin skylt och kanske lite burkar bakom bilen. Tycker det känns kul och speciellt. Men pappa vill gärna ha flaggor fram, björkris och ballonger... Och den där fågeln från barndomen har vi skämtat om ska vara med också. Haha! Fast den är han nog (tack och lov) för rädd om för att fästa på bilen. ;)

Det finns massor av roliga grejer på nätet så jag tänkte tipsa om några snygga, speciella och såklart några "over the top" saker. ;) Klicka på bilderna för att komma till resp. sida.

En sådan här skylt skulle jag lätt kunna tänka mig att fästa bak på bilen, fast jag skulle vilja ha den större, den här är som en registreringsskylt ungefär.

         

Skylten är i aluminium och kostar 129 kr. Den finns på Supergrafik.se. Fanns även två andra modeller. :) Skyltens storlek är 250x76 mm. Tänk på att man inte får dölja bilens riktiga reg.skylt!

På eBay finns det såklart också massvis med grejer. Utskuren vinyldekor med texten "Just Married", eller varför inte gå "all in" på  cowboy-tema och ha texten "Just Hitched" att fästa på bakrutan? ;)

       

Verkar dock inte som att just denna dekal går att få skickad till Sverige, men den kostar iaf ca $16, vilket motsvarar ca 112 kr i dagens kurs.

Något sånt här skulle räcka bra tycker jag. Men inte mer krusiduller. De på handtagen är jag osäker på..

                      

Dessa dekoratoner på bilen ovan är ett "kit" som jag hittade på eBay med 5 "rosetter" och 10 meter vitt band som är ca 5 cm brett. Kostar ca 74 svenska kronor inkl. frakt. (Dock får man "dra ihop" rosetterna själv, men det såg inte särskilt svårt ut, fanns beskrivning och anvisningar.) Fanns att få i flera färger.

Calligraphen (Romance.se) finns 10 meter vitt satinband för 55 kr + frakt.

De har även skyltar och "bilset" som på bilden nedan, med tyllrosetter, band, ballonger och skyltar, för 349 kr plus frakt.

                         

Sen hittade jag massor av roliga bilder genom att bildsöka på Google "wedding car decorations", här kommer ett några roliga over the top bilder. ;)

                

        
  (Såhär är jag rädd för att vår bil kommer se ut om pappa får bestämma, haha! Näe då bara skoja.)

         
Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback