Postat: 2010-03-11 | Tid: 14:47:30

Hjälp vad tiden går fort nu! Idag är det 99 dagar kvar till dagen B! Nere på tvåsiffrigt nu ju! Hej och hå..

Men det är härligt att det händer nånting, börjar kännas närmare sommaren nu också då denna j-a snö ÄNTLIGEN börjar ge med sig.. :P Fick hem en trädgårdstidning för ett tag sedan med rubriken; "Dags att plantera vårlökar!" Jaså? Vart då? I snödrivan då kanske..? ;) Men nuuuuu så börjar eländet att smälta bort. Vinter i all ära, men nu är det snart april, jag vill ha våååååååååååår!!!!

Idag har kära vännen och frisören Carro varit här och färgat botten och klippt topparna på mig. Jätteskönt och hon är så duktig! Vi pratade såklart bröllopsfrisyrer och kollade in lite inspirationsbilder på datorn. Vi ska ta och ses nånting framöver och göra en testfrisyr eller två. :) Ska bli skoj!

När jag och Mia köpte servetterna och dukarna så hittade jag ju även vita papperspåsar (presentpåsar) á 2 kr styck, (de kostar minst 29 kr styck på t.ex. Åhlens). Idag har jag då stämplat dem i silver med vår egengjorda "monogramstämpel" och sedan embossat trycket. Påsarna ska vi ge till toastmastern, best man, tärnan och värdparet som ett litet tack för hjälpen. I påsarna ska jag lägga lite lila silkespapper och lite smått och gott. :) Blir riktigt riktigt snyggt! Ska lägga ut en bild senare när de är mer klara!

Imorrn ska jag prova svänga förbi floristen igen och lämna lite inspirationsbilder och namn på lila rosor jag tycker om. -Här lämnas inget åt slumpen! ;)

Nej, nu ska jag fortsätta bläddra igenom det nya numret av Allt Om Bröllop som trillade in i min brevlåda idag! (Ja jag erkänner, jag prenumererar på en bröllopstidning, fast jag tror detta var sista numret, eller möjligen näst sista.) Hehe..

I ett repotage hittade jag ett halsband av Efva Attling som jag föll totalt för, det heter "Holy Love"


                                                      

Tyckte det var superfint! Två svalor som håller i texten "Holy Love", allt i silver. Tror det funnits några år men jag har inte sett detta tidigare. Skulle vilja ha det på bröllopet, lite annorlunda halsband på en brud kanske, men så stilrent och snyggt, och personligt då jag själv stansar i silver. Jag gillar även idén att ha ett smycke som jag faktiskt kan använda efteråt också, och därmed påminnas om vår bröllopsdag. Men det kostar dock ca 1500 kr så det får ligga på önskelistan än så länge... Men... Man kanske kan önska det som en tidig födelsedagspresent..? Fyller ju 27 på vår bröllopsdag. *blink blink* ;)

Tags:  
2 kommentarer
Från: bettertogether
Postat: 2010-03-11 | Tid: 17:30:29
Ja nu är det inte länge kvar!!! :D

URL: http://bettertogethers.wordpress.com
Från: Sara
Postat: 2010-03-14 | Tid: 16:14:44
Hej! Vilken trevlig blogg tycker jag! Jag själv planerar bröllop till 4e september i år. Jag har fått massor med tips och ideér,tex hemsidan på roliga bilder man kan ha i festhäftet:) Kommer följa dig framöver. Ha det så bra Mvh Sara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback