Postat: 2010-06-25 | Tid: 11:09:26
Sitter på jobbet några timmar idag (med snabbare dator) och passar på att ladda upp lite bilder från bröllopet! :)

Har dock tagit lite tid för atttans vad det ringer idag på midsommarafton! Öppettider på systemet är den vanligaste frågan för dagen, och det är ju tyvärr stängt i princip överallt, hittills har jag inte stött på en enda ort som har öppet idag. ;)

Vi själva har dock kvar hur mycket dricka som helst efter bröllopet, blev ca 10 flaskor av både vitt och rött vin kvar och ca 3 flak öl över, så vi ska dra ihop en rejäl grillfest nån helg när jag är ledig och bjuda alla som hjälpte till så mycket på bröllopet, vad skulle vi gjort utan alla vänner och familjen!?! Vi fick ju även en STOR fin klotgrill från Weber, med överdrag, grillvantar, förkläde, tänger och stekspade. Helt suveränt! Så nu är det dags att bygga om altanen från det gamla härket á la 70 tal till en ny fin som passar huset bättre.

Men åter till bröllopsbilderna!



Jag och älsklingen framför pappas veteranbil; en Dodge Royal Touring Sedan från 1938. med den här bilen hämtade pappa mig och mamma i från BB när jag var nyfödd. Jag åkte även i den när jag tog studenten och så nu när jag gifte mig. Så den har en stor plats i mitt hjärta och betydde oerhört mycket att den var med.


På väg in i kyrkan! Barnen gick framför oss och brudtärna + best man bakom, och sist prästen. Kommer inte ihåg så mycket som jag skulle vilja, man var så chockad av allting och allt folk. :)


Minsta lilla marängen hade saknat mamsen, fick en supermysig kram när vi kom ut. :)


Total lycka!


Framför kyrkan! Klänningen blev förresten kinaklänningen, en sömmerska i stan sydde på en "volangkant" längst ner i sidenorgansa. Den kom ju hem och var på tok för kort!!! Men det blev ju superbra till slut! :)


Poserar med best man Jens och brudtärnan Sofia. ♥


Framför den abbonerade dubbeldäckaren som pappa fixat till gästerna från stan till kyrkan och tillbaka till festlokalen. Kyrkan ligger ca 3 mil utanför stan så det var uppskattat av gästerna. :)


Våra titanringar, är supernöjd, men det är lite ovant att gå från en 3 mm bred ring till totalt 9 mm. :)


Posing posing. ;)


Lite bilder från festlokalen. Dukningen i sin helhet. Vita dunilindukar, knytna knoppalakan på alla 82 stolarna(...), lila löpare (IKEAs gardin FLYN LILL), även ljuskoppar GALEJ, ölglas MJÖD med blommor, vatten och flytljus i. Har tyvärr ingen närmare bild på dem än.


Våra frigolitbokstäver målade i grått, blev tokbra! Docjk i motljus, var ljusare än bilden. ;) Min bror och Peters syster hade superkul med dem, innan kvällen var slut hade de lagt om bokstäverna hur många gånger som helst, vi hette allt från Mr & Mrs Vinlus till vinmus och ja, de hade jättekul. :D Hehe...


På varje tallrik lade vi en servett vikt i våra egengjorda servettringar av papprundel + fint band, och de små askarna jag vikt och limmat, med ett litet pärlemorhjärta och namn skrivet i silverpenna ovanpå. I askarna låg det mintgodisar, mycket uppskattat av gästerna. :) Under tallrikarna ligger våra festprogram som blev i A4 format, stämplat och embossat med lila sidenband som höll ihop dem.


Välkomstdrinken var en italiensk spumante, Prosecco la Rubina, med björnbär i, ställda som två hjärtan. Jättefint!



Avecen hällde serveringspersonalen upp i glas, det var Famous Grouse och Bailys. :)


Peters syster Josefine byggde en tårtställning av mdf, vitmålad med lila band runt. Gästerna bjöds på cup cakes i två smaker, choklad och äppel/kanel. Dekorerade med en spritsad blandning av philadelfia, smör, florsocker mm. Ovanpå var de strösslade med lila strössel och tre små syrénblommor vilka man tydligen kunde äta! Fick jag lära mig något nytt! Jag och Peter fick en minitårta längst upp. :)


På Roliga Prylar hittade jag en tårtspade i form av en såg! Hehe, roligare än de traditionella tyckte vi! ;)
På tårtan hade vi en "cake topper", det blev ett foto av oss i en hjärtformad ram från IKEA. ;)




Lillasyster ville att vi skulle göra den amerikanska versionen och mata varandra med tårta så hon fick sin vilja igenom. ;)

Andra detaljer som vi tyvärr missade ta kort på var toaletterna... Inte det första man tänkte på direkt. Jag fick många kommentarer om dem! jag hade då bytt ut det vanlliga pappret mot ett med lila blommönster i, och HOTELLVIKT pappret. Haha! Jag hängde också upp lila handdukar från IKEA (Märks att jag gillar IKEA va..?) samt lila/rosa doftljus i GALEJ-ljuskoppar i fönstret och på handfatskanten. Även de fula tvålarna som hängde med från festlokalen plockades bort och där ställde jag lila pumptvålar, -såklart! Roligt att många lade märke till alla detaljer som fick helheten att bli så bra. Utanför stod en svart fyrkantig rottingkorg från JYSK, sån med tyg inuti, knöt ett lila organsaband runtom och fyllde den med "bra att ha" saker. :) Nagelfilar, liten behllare med nål, tråd + säkerhetsnålar, tandtråd, våtservetter, huvudvärkstabletter, hårspray och plåster för att ge några exempel. Också mycket uppskattat och många saker användes.  Jag vägrar att kalla det för toakorg för det måste vara ett av de fulaste orden någonsin (utöver "plastrong"). Måste man ha ett ord så skriv "Secret box" eller "Emergency kit" eller nånting annat. Vi skrev ingenting på den, gästerna fattar ju ändå vad det är för något. :)

Ja thats it for now. :) Nu måste jag jobba vidare fram till 16 då jag ska hem och duscha, sen ut med familjen till svärisarnas stuga som ligger så fint på en liten ö, och äta god mat och eventuellt bada badtunna. Nice.. :)

Tags:  
4 kommentarer
Från: Linda
Postat: 2010-06-25 | Tid: 20:45:25
gah vilka bra bilder det blev, superduper! ska bränna över de filmer och bilder jag har både från bröllopet och möhippan så får du dom nästa gång vi syns :-) kram kram och ha en strålande midsommarafton!
Från: Marie och Johan
Postat: 2011-04-25 | Tid: 15:30:05
Gillade er servettvikning, har ni någon mall för denna?
Från: Lina
Postat: 2011-05-08 | Tid: 19:21:07
Hej!



Vi gjorde servettringarna av "emballaget" till IKEAs billiga ljuskoppar (GALEJ), i varje förpackning ligger 3 papprundlar som vi klädde med tygband, klistrade helt enkelt fast bandet runt bara med vanligt hobbylim. Håller kanonbra. Bandet köpte jag ca 11 meter av via eBay. :)



Lycka till med allt!

URL: http://linalottan.blogg.se/
Från: Lina
Postat: 2011-05-08 | Tid: 19:32:03
Servetterna har jag ingen mall på men hittade en video på Dunis hemsida. Vikningen heter "Solfjädern" fast vi valde att sätta den i en servettring istället.



Titta på Solfjädern här:



http://www.duni.com/sv/Forhemmet/Dittbord/Servettvikningar/



URL: http://linalottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback