Postat: 2010-06-24 | Tid: 19:45:22
Under vigseln läste prästen en så fin dikt i sitt vigseltal till oss, den här dikten snubblade min lillasyster Pernilla över igår när hon bläddrade i en kompis bok som heter "Profeten" av Khalil Gibran. Texten löd:

"Ni föddes tillsammans och tillsammans skall ni alltid vara.
Ni skall vara tillsammans när dödens vita vingar skingrar era dagar.
Ja, ni skall vara tillsammans även i det tysta minnet av Gud.
Men låt det finnas en rymd i er samvaro,
Och låt himlens vindar dansa mellan er.

Älska varandra, men gör inte kärleken till en boja;
Låt den hellre vara likt ett öppet hav mellan era själars stränder.
Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare.
Ge varandra av ert bröd, men ät inte av samma stycke bröd.
Sjung och dansa tillsammans och var glada, men låt var och en få vara ensam,
Liksom strängarna på en luta är ensamma även när de vibrerar av samma musik.

Ge varandra era hjärtan, men inte i varandras förvar,
Ty endast Livets hand förmår rymma era hjärtan.
Och stå vid varandras sida, men inte för nära;
Ty templets pelare står åtskilda,
Och eken och cypressen växer inte i varandras skugga."


Visst var det fint! ♥ Jag tycker om att dikten genomsyras av att man inte ska kväva varandra utan ge varandra utrymme att växa på och stå vid varandras sida utan att stänga in varandra. -Det är sann kärlek tror jag. :)




Har fått lite bilder av pappa också (den här ovan t.ex.) och fotografen Jonas ska fixa fram alla bilder han tog på söndag. :) Ska försöka lägga ut lite fler av pappas bilder imorrn från jobbet, där det går betydligt fortare än från min gamla skrutt-dator... Så det kommer mera. :)

Åhhh! Jag fick precis ett glädjebesked från min kära toastmadame också! En av hennes nära vänner har efter 5 (!!!) långa år i adoptionskö och utredningar fått besked om att hon ska få hämta hem sin lilla flicka från Kina om ca 2 månader! Åh, tårarna rinner nerför kinderna!!! Vilken lycka! Hon har längtat så länge och kämpat för att själv få adoptera och nu är det äntligen på väg att hända! Jag gläds så med henne, vilken fantastisk lycka!!! ♥

Här hemma rullar livet på igen; Jobb, dagistider och matlådor. ;) Men nykära som två tokar är vi! Mitt i snabb-middagen med "Uncle Bens-kyckling" så kommer glassbilen här utanför och snabbt var Peter ute och handlade! Barnen fick mumsa på glass. -Ja, vi med såklart. Hehe... Nu ska Peter iväg en sväng och golfa en liten stund, vi bor ju granne med banan så det är perfekt. ;) Och jag ska sätta mig ner nu när barnen somnat och passa på att plöja igenom några inspelade avnitt av "Private Practice" med popcornskålen. Lovely! Den serien tillhör inte Peters favoriter så det blir bra att se dem nu. Hihi!
Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback