Postat: 2010-06-09 | Tid: 07:54:51
Jaha, då var det 10 dagar kvar då... 10 dagar!!!! Ja ja, allt är helt galet härligt konstigt och stressigt, och en märklig känsla har infunnit sig i mig.

Jag tror jag är lugn, men jag är egentligen superstressad. Jag vet inte hur jag ska förklara det bättre. På ett sätt känner jag mig lugn, jag VET att vi hinner med oss, men samtidigt kommer det bli megastressigt de sista dagarna. Men det måste bli så, det är ju då allt löser sig och de sista trådarna knyts ihop.

Men men, en snabb update, hinner tyvärr inte med att ens försöka lägga in bilder nu, det tar ett decennium... :P

Igår var vi och pratade med vår präst och gick igenom allting, var jätteskönt, nu ska jag skriva ut vigselprogrammen och göra klart den delen. Lämnade in hindersprövningen också! Kändes bra att den är på plats där den ska vara. :) Vi ska nu bestämma oss för om vi ska läsa löftena efter henne, elelr om vi vill läsa dem själva. Jag skulle helst läsa dem själva, men jag tror jag kommer få hjärnsläpp så det kan vara bäst att säga efter prästen.. Ja ja, får filura lite mer på det. Vi skulle även bestämma en bibeltext som ska läsas, vi fick 6 alternativ, kanske ska min brudtärna Sofia läsa den, om hon känner att hon fixar det. Och sen kommer vi ha psalm 199 fast med nya texten, bara de 2 första verserna, och psalm 201, bara de två första versterna även där.

Ingångsmusik är nu Ronja Rövardotters "Rid över skog" på elgitarr och piano, våra två solistlåtar blir kompade av elpianot och låtarna är Rascall Flatts/Selahs "Bless the Broken Road" samt Sara Löfgrens "För Alltid" och som utgångsmarsch blir det ledmotivet ur filmen Top Gun (Peters älsklingsfilm) på elgitarr.

Jag åkte med ringarna till smeden igår också och de slipade dem över dagen så nu är de här hemma, jätteblanka och fina igen. Blev verkligen skillnad! Ska låta bli dem nu innan brölllopet så de håller sig som finast! :) Känns jättekonstigt att inte ha förlovningsringen på mig nu, går och letar efter den med fingarna hela tiden, och det syns på fingret att det suttit en ring där länge, det buktar in där ringen suttit och huden är vit. Hehe.. Men men, snart har jag två ringar! Yey! Jag längtar!!!

Och så klänningen då! Jo det blev ju kinaklänningen till slut, efter många om och men, nr.2 som jag köpte kan jag tyvärr inte ha, den är bara för stor överallt, så det går inte.. Synd för klänningen var in, men kinaklänningen sitter mycket bättre, den är ju ändå sydd för mig. :) Men då den är ca 1 dm för kort så ska sömmerskan sy på sidenorgansa längst ner, som en rynkad kant. Inte som jag tänkt mig från början, men jag tror det kan bli riktigt bra. :) Känns inte så viktigt heller faktiskt, vem kommer titta ner mot mina fötter lixom..? Ska dit idag för näst sista provningen! Lovely! Och så har den fått sig ett halterneckband också, kändes säkrare än axelbandslöst, jag tror jag skulle gå och dra i klänningen hela kvällen, och det är det inte värt. Men då fick jag ett nytt, mindre I-lands problem.. Hmm, vad har man, och har man ens, halsband till en halterneck-klänning..? Hmm... Det flerradiga med svävande pärlor jag tänkt mig funkar ju icke längre, blir alldels för mycket... Så det måste jag filura på, eller kanske skippa halsband och bara ha hängande pärlor i öronen och pärlarmband? Mja, som sagt, det märker vi. :)

Jag jobbar kvällar nu, onsdag, torsdag och fredag, fram till 00.30 ungefär.. :P SUCK.. Men samtidigt så har jag dagarna fria, börjar inte förrän 15.30 ungefär, men man blir så slut i huvudet, innan man kommit hem och varvat ner och kunnat somna är klockan vanligen 02-03.. Men det går säkert, dettta är mina sista pass innan bröllopet, hela nästa vecka har jag tagit ut semester tack och lov!

Mamma och syrran kommer upp från Göteborg/Sthlm på tisdag och torsdag, där nånstans kommer även min pappa med sambo hem från en lång motorcykelsemester de varit på, ska bli kul att träffa alla igen! K'ra svägerskan kommer också upp där nånstans så då är det fullt med folk omkring och barnen står inskrivna på dagis ändå några timmar varje dag för det är mycket som ska hinnas klart...

Maten ska jag prata om med Pia och Helen imorgon, vi ska gå igenom menyn, blir fortfarande en buffé med smak av medelhavet, kanske fixa en inköpslista osv. Kommer bli superbra! Måste även fixa en drinklista till baren. Vi kommer ha ca 5-6 drinkar och utöver det öl, vin, cider osv.

Spriten är ju redan inhandlad och svärmor har fixat välkomstdrinken, det blev spumanten Prosecco la Robínía, för 79 kr flaskan på systemet. Jättegott!!! I glasen ska vi nog bara ha en jordgubbe. Om möjligt vill jag ställa glasen i form av ett hjärta. :) Men vette sjutton om det går rent tekniskt, vi är ju faktiskt över 80 pers...

Mja, just nu var det inte mer än så. På måndag ska jag provsminkas och Carro ska fixa håret en sista gång, färga botten, slinga lite och lägga någon glans sa hon. Och så ska vi även gå igenom frisyren igen, hur den ska se ut osv.

Nej nu ska jag klä på mig och barnen och få i oss lite frukost innan de ska på dagis. Jag ska in till floristen en sväng också innan sömmerskan, ska ta med mig glascylindrarna (Ölglasen) till henne så de finns där till bordsdekorationerna. Sen ska jag sola och åka och jobba. Får se om man hinner städa här hemma också innan  jag ska in till stan.. Det hinns lixom inte med alls nu... Men men, städa kan jag göra en annan dag. :)
Tags:  
1 kommentarer
Från: bettertogether
Postat: 2010-06-10 | Tid: 08:23:52
Det börjar närma sig med stora steg! :) Jag jobbar ännu måndag och tisdag nästa vecka, men kommer knappast kunna koncentrera mig på arbetsuppgifterna alls ;)

Det är galet hur lite det är kvar nu! ENSIFFRIGT! :D

URL: http://sandra.neuman.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback