Postat: 2010-06-15 | Tid: 13:16:08
Nu jäklarns är det inte långt kvar och hej och hå vad mycket som ska ringas, göras, kollas och handlas.

Igår var jag på provsminkning och det blev kalasbra, sen var jag till min kära frisör Carro och slingade, färgade botten och gjorde en till testuppsättning, kommer bli tokbra det med! Helen och Fia var här ute och vi pysslade med vigselprogrammen och klippte till "gardinerna" som ska användas som löpare på borden (FLYN LILL från IKEA). Även askarna fylldes med godis och Helen skrev gästernas namn på dem.

Idag skulle jag ha satt igång för länge sen men jag är som handlingsförlamad.... Komemr inte igång med nånting känns det som. Så nu är lära Johanan på väg hit för att sparka igång mig och hjälpa mig med att få klart lite grejer. :) Senare ska jag även hämta klänning + kostym hos sömmerskan, göra halsband till några vissa personer ;) som tack för hjälpen, peta klart med festprogrammen i datorn och hämta mamma på flygplatsen vid 18 tiden ikväll. Sen ska jag förhoppningsvis hinna limma och knyta sidenband runt vigselprogrammen som i övrigt är utskrivna och stämplade... Ska även skriva ut barnens pysselhäften och tatueringarna som vi ska ha som en kul grej för gästerna på festen. ;) Köpte tatueringspapper på Inkclub som kom hem dagen efetr, men jag trodde det var sådant man ska blöta ner och det var det inte, man skriver ut trycket, klipper ut det och drar av skyddsfilmen och fäster på huden, lite kul, men pilligt och tiden räcker inte till, så vi får se hur det går med dem. Känns låååångt nere på priolistan just nu, men allt sånt är lättare att starta med än det som verkligen behöver göras.... Knepigt det där... 

Imorrn ska jag fortsätta med allt som ska skrivas ut och göras klart, in till stället jag ska sminkas på och göra mina ögonbryn och en ansiktsbehandling kallad "Askungebehandling", alltså ingen portömning mm utan bara så man känner sig fräsch i ansiktet. :)

All mat är löst, men ska handlas, hämtas och lämnas till Pia som ska laga all mat, imorrn eller på torsdag.
På torsdag ska jag även till pappa och skriva ut festprogrammen på hans skrivare som är flera epoker nyare och snabbare än min gamla skrutt, och sedan knyta sidenband + stämpla även dem.

På fredag får vi tillgång till festlokalen kl.12, så då drar vi dit i kortege och ställer iordning allting, vi måste även ut till hotellet /pensionatet vi ska bo på och lämna nån väska med ombyte samt se vart vi ska gå nånstans när vi kommer dit efter bröllopsfesten. På fredag kväll ska jag sen till Carro och rengöra håret ordentligt, lägga i produkter och förbereda för frisyr, sen ska Johanna fixa mina naglar efter det, sen ska jag försöka somna, och sen är det dags!!!

Lördag morgon hämtar tärnan Sofia mig här hemma, vi + fotografen Jonas drar till Carro på salongen och gör iordning håret, sen in till stan och sminkas och kläs på, Peter är under tiden i samam lokal fast på undervåningen i SPA delen med sin best man Jens och relaxar och gör sig klara, de har då på vägen in till stan uppgiften att hämta alla blommor osv hos floristen. Sen får vi så äntligen se varandra klara och färdiga för första gången där, så hämtar min pappa upp mig och Peter med veteranbilen och åker till kyrkan för att fotas i omgivningarna, beroende på vädret då.. Just nu ser det inte så ljust ut men men, kan inte lägga energi och oro på något ingen kan kontrollera ändå, så det löser sig säkert. Nånting vi även ska hinna alla resterande kvällar är att gå in skor och öva på brudvalsen................................. Ja just det ja............ Äsch, det får lösa sig...

Ja men då så, bäst att sätta fart här hemma då, Nea var hängig så hon är hemma från dagis och spelar Super Mario på sitt Nintendo DS. Pssst! Det bästa vi köpt! ;) Hehe..
Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback