Postat: 2010-01-18 | Tid: 09:36:25

Igår kom vi hem efter en kanonkväll i Stockholm! Har haft det alldeles underbart!!! Hairspray på Chinateatern var så otroligt bra! Rolf lassgård är ju helt underbar i rollen som storväxt kvinna!!! Jag skrattade så jag grät! och vilken röst huvudrollsinnehavaren Jessica Heribertsson har! Helt fantastisk! Se den om ni kan, den var så ruggigt bra!

Efter musikalen åkte vi t-bana till Kungsholmsgatan och åt på en restaurang som heter Caprese, och jag säger bara en sak; ÄT DÄR!!!! Så otroligt god mat med italienska smaker. Vi åt och vi åt och vi åt. :) Det var soprent på allas tallrikar när vi var klara. :) Peter och min bror åt nog det godaste (jag provsmakade mer än en gång, hihi). De beställde "Filetto alla provinçiale" vilket man måste vara minst 2 personer för att beställa, och fick in en egen panna med oxfiléskivor, små grönsaksknippen inlindade i parmaskinka, råstekt potatis, gooood sås och världens godaste persiljesmör. Det var helt fantastiskt gott!

Och damen som jobbade var helt fantastisk. Vi var ju 9 personer totalt, (mina syskon, deras respektive samt min pappa med sin sambo Mia,) och hon skrev inte ner våra beställningar utan mindes dem i huvudet, helt klockrent! :) Så den restaurangen är varmt rekommenderad. Jättemysigt och med humana priser!




Snett mitt emot låg hotell Amaranten där min bror och hans sambo Helena hade bott tidigare, och jag och Peter enades om att nästa gång vi ska till Stockholm ska vi bo där och gå tillbaka till Caprese och äta igen, bara på tu man hand. :)

Men denna gång sov vi hos min lillasyster i hennes etta, och det gick ju superbra det med. :) Var så mysigt att åka bil hem igen också. Utan "-Maaaamma är vi framme snart?!?" och "-Maaaammaaaaa jag måste kissa!" vararnnan mil. ;) Haha!

Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback