Postat: 2010-01-24 | Tid: 13:50:39


Hittade några "mallar" till presentpåsar på en amerikansk sida, BetsyWhite.com, som man kan ladda ner gratis, skriva ut och sedan använda till favors eller presenter osv. Tyckte väl de var liiite i sötaste laget, men man kan ju personifiera dem lite ändå. :) Och texten är ju på engelska, men det känns helt ok ändå tycker jag. Inget som stör mig iallafall. Men är man duktig och har bra program i sin dator så kan man ju inspireras av dessa och göra en själv i datorn, kanske t.o.m går att kopiera mallen direkt och bara ändra texten, allt går ju bara man har medlen. :)




Mallen finns i två färger, varav den ena var lila, -såklart! ;) Mallen till både den gula och den lila går att hitta på den HÄR sidan, där finns också steg för steg anvisning. Längst ner klickar du på "Download", sparar filen där du vill ha den och sen är det bara att skriva ut den du vill ha i så många du vill ha, och klippa ut dem från pappret. Använd lite tjockare papper. Den übersöta blomkanten längst ner är alltså inte med utan den stansar du ut själv. Man måste ju inte ha en sådan pappersstans utan välj en enklare mönstersax om du vill ha något mer stilrent. :)

På samma sida hittade jag även dessa etiketter till papperspåsar. De finns i rött, gult och svart och du laddar hem dem HÄR.



                          


Tycker de svarta var väldigt snygga! Och billigt blir det ju med vanlia bruna papperspåsar med hembakta kakor eller godis. Eller något man själv tycker om. Jag är chokladfanatiker så jag måste få med det på något sätt. Hade tänkt göra tryfflar, men hjälp vad det var krångligt.. Blev inte alls bra... 



Tycker man inte om, eller känner att man inte hinner baka eller göra godis så finns det t.ex. Marabous små Premium Dark chokladkakor på mataffärerna i storpack. Minns inte priset nu men det var inte så farligt.

Dessa kan man ju göra eget papper till om man vill. Ta av pappret från en chokladkaka, mät hur stort det ska vara och klipp ut samma storlek av det papper du vill ha och slå in chokladbiten igen. Man kan ju dekorera i oändlighet med etiketter, pärlor, hjärtan och stämplar. Allt handlar ju om att bara fantasin sätter gränserna, men jag tycker ändå att "less is more". Det enkla är oftast det snyggaste. :) Jag skulle kunna tänka mig att använda ett snyggt stilrent papper i lila toner, prickigt kanske?



Behöver man bilder finns det en sida med bröllopsinspirerade bilder att använda, bara att högerklicka och spara i sin dator. Sidan heter Narnia. Bilderna är dock lite väl sockersöta och glittriga, men några guldkorn finns det, och smaken är ju som baken. :)


       



Sist men inte minst måste jag ju nämna Marta Stewarts bröllopssida, om du möjligen missat denna sida tidigare så kommer den här! Det finns det hur mycket som helst att inspireras av och att ladda ner. Det finns verkligen allt och lite till! :) Så kika in på MartaStewardsWedding.com


Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback