Postat: 2010-02-03 | Tid: 21:19:14


Idag har jag och vännen Helen varit på IKEA, ÖB och ICA Maxi och jag har småshoppat inför bröllopet!

Vi köpte en RIBBA tavelram, 50 x 50 cm i silver. Det ska bli vår "gästbok", som ska stå på ett vitt staffli i festlokalen. Vill inte ha en bok då den bara kommer samla damm i nån hylla nånstans... Ska fixa en ny passpartou/montera foto via Gallerix för nån hundring med ett mindre kort av mig och Peter på, sen får gästerna skriva en hälsning i passpartoun! Tänkte ha den i sovrummet sedan, -med ett kort från bröllopsdagen. Fick idén av den här bilden.

                                    

Vi köpte också 30 förpackningar(!!!) av GALEJ 4-pack med ljushållare (emballaget blir då våra servettringar vilket jag skrev om tidigare), vi köpte 5 st lila handukar FRÄJEN till toaletterna i festlokalen, (känns trevligre än pappershandukar), den lilla hjärtramen FINLIR som kan funka som cake topper, massor av de vanliga värmeljusen GLIMMA och en förpackning av doftljusen TINDRA, för att ha framför allt på toaletterna, ett i taget då såklart.



På Ica Maxi hittade jag Lambi toalettpapper (special edition! Hihi!) med konturer av LILA liljor på, ja men såklart måste vi ha det! ;) Haha! Ja jag vet, liiiite overkill, men va f-n.

                                           

På ÖB handlade vi bl.a 5 st flytande handtvål för 10 kr flaskan, och jag hittade ju en LILA!!! Hihi, Peter kommer go mental på mig snart, jag har en lila radar på grejer nu. :D Men toaletterna är helt vita i inredningen, så jag tror det blir nice med en mörkt lila handduk, ett litet doftljus på handfatet, schysst papper och en lila handtvål. Knyta ihop detaljerna lixom! ♥

Vi köpte också en massa småplock till vår lilla "secret box" som ska stå i korridoren utanför toaletterna, även kallad det otroligt fula ordet "toakorg"! Jag hittade för ett tag sedan en gräddvit rund ask med lock på IKEAs fyndhörna för 20:-, (den största asken ur setet NOSTALGISK.) Runt locket ska jag limma ett lila satinband á la en amerikansk presentbox, och i botten av den ska jag lägga lite silkespapper och bl.a ha plåster, huvudvärkstabletter, tandtråd, genomskinligt nagellack (fixar maskor i strumpbyxor!), nagelfilar, halstabletter, en liten flaska hårspray, kanske lite handkräm och en ask tamponger. -En liten nödlösnings-låda kanske man kan säga. Fylld med sånt som kan fixa /avhjälpa en del trubbel som gästerna eller vi själva kan råka ut för. :) Tycker det är omtänksamt och sååå enkelt och billigt att fixa! Har läst på bröllopstorget om en del som stoppar ner kondomer och allt möjligt, men där drar jag gränsen, -det kan gästerna faktiskt fixa själva! ;)

Har även pratat med vår fotograf så allt är ok, med skärgårdspensionatet vi ska tillbringa bröllopsnatten på och maten är "bokad" via min kompis storasyster. Blir en buffé med lite medelhavskänsla! Kommer bli sååå bra! Känner mig produktiv som fasen just nu! Nästa vecka börjar jag jobba, så lite stressad är jag också... Vet inte hur mycket jag kommer få jobba, men första två veckorna jobbar jag heltid, -på alla möjliga tider av dygnet (jobbar på Eniro 118 118) så då hinner jag inte bröllopsfixa alls känns det som. Riktigt skönt att det mesta är fixat och klart. :)

Tags:  
2 kommentarer
Från: Mia
Postat: 2010-02-04 | Tid: 14:08:07
Haha, kul att du ockå var på IKEA igår, jag härmade dig och köpte "caketoppern" och så gjorde jag servettringar av inläggen mellan ljuslyktorna som jag också köpte, blev superfint, men de ska vi ha på en middag om några veckor och inte på bröllopet. Caketoppern får vi se vad ska jag ska göra med, funderar på att göra ett monogram att stoppa i som man kan se från båda hållen.. hmm :)

URL: http://muminmia.blogspot.com
Från: Caroline
Postat: 2010-02-05 | Tid: 08:45:33
Vilka bra idéer! Kul att hitta en bra blogg med inspiration till mitt eget bröllop!

URL: http://carline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback