Postat: 2010-04-08 | Tid: 13:52:51


Var ut till brevlådan nu och där låg ett paket och väntade! :) 

I paketet låg döttrarnas näbbklänningar till bröllopet från Californien (köptes via eBay) för bara 1 1/2 vecka sen! Kostade ca 550 kr för båda inkl. frakt(!!!) som min älskade mamma köpte. :) Snabbt gick det och de är superfina!!! Rekommenderar säljaren varmt; foralitteangel. Säljaren svarar snabbt och smidigt på mail och har massor av fina klänningar till småtjejer för olika tillfällen.

Hade ju hittat klänningar på Kapp Ahl tidigare, men de blev inte godkända av vår äldsta dotra.. ;) Hehe, hon tyckte den var grå och tråkig.. Så okej då, jag vill ju att speciellt hon, som förstår vad som händer, ska känna sig som en prinsessa på dagen B och för en femhundring var det inget att snacka om. :D Såhär ser de ut!  (De finns i massor av andra färger).

           

De är såååååå fina, inte lika fluffiga som på bilden då de varit nerpackade, men det tycker jag är finare ändå, så jag låter nog bli att "puffa upp" tyll-lagren iaf. :) Tygrosen går att ta av, det är som en brosch. Och bak är det knappar samt två band från sidorna som man knyter en rosett av.

Längtar efter att få prova dem på barnen nu bara så de passar. Nea kommer inte hem förrän på måndag men då ska hon få prova. :) Alva ska jag försöka kränga på klänningen när hon kommer hem från dagis. Får se om vår lilla argbigga går med på det, hon hatar att klä på sig i allmänhet... ;)

Har även köpt en ny plastrong till Peter i plommonlila istället för den första lila jag köpte från början, då den skar sig mot de varmare lila tonerna vi kommit in på. Så om nån vill köpa en lila plastrong (ny och oanvänd) så hojta! Ska ta kort på den senare men kameran hade tydligen slut på batteri just precis nu... :P

Nej nu ska jag ta och vila och ta en dusch innan lillan ska hämtas hem från dagis. Att blogga var inte den bästa idéen för mitt huvud just nu känner jag, men blev så exalterad över klänningarna.. :)

Tags:  
2 kommentarer
Från: JOAKIM.
Postat: 2010-04-08 | Tid: 14:14:45
sv: TACK så jättejättemycket. Nu fick jag svar på det jag ville veta! Har dock fått för mig att det hela är skitstressigt och att det inte är en lugn minut, så det är väl mest därför som jag tvekat. Men jag gjorde snabbhetstestet igår och intervju nästa torsdag, så nu får man hålla tummarna :)

URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Från: Anonym
Postat: 2010-04-17 | Tid: 11:52:30
Hejsan...

Jag vill ha denna klänning till min dotter. Vi gifter oss oxå i sommar.

Har du tips om sånt man behöver veta ang att handla på ebay. Behöver man ha pay pal? Hur betalar man. Är det säkert.

Är så rädd att bli lurad. Har aldrig handlat så förut. Hur är storleken på klänningen. min dotter blir 5 i höst. Bör man ta strl. 4 eller 6?



HOppas du kan hjälpa mig.



Tack för en bra blogg =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback