Postat: 2010-04-11 | Tid: 20:05:18

Ja här kommer då till slut lite bilder på våra inbjudningar!

Vi valde att inte skicka traditionella inbjudningar i papper utan att skicka en dvd-skiva i fodral med inlaga och allt möjligt. Av förklarliga skäl vill jag inte lägga ut filmen på nätet, då den är för personlig. Men det är min lillasysters vän som fixat den, och den är då gjord som en "film-trailer". Han har klippt in bilder på oss och mixat med bl.a klipp från kändis-intervjuer så det låter som att kändisarna pratar om oss. ;) Blev jätteroligt! Vi blev inspirerade av t.ex. den här:

              

Till några har vi dock skickat pappersinbjudan, de vi vet att de inte äger en dator osv. Men det var få som inte fick dvd. :)

  
 
Utsidan är gjord i MS Publisher, gick att välja formatet dvd-fodral där. :) Sen har jag klippt och klistrat med bilder från Google och vår egen dator. Blev riktigt kul. Typsnittet till texten "The Invitation" är samma som till Mission Impossible och heter likadant. Typsnitt är enkelt att ladda hem, flera fina finns att ladda ner via Dafont.com.

 

På skivorna stämplade jag vår personliga stämpel med en stämpeldyna som heter StazOn, som jag köpte via InkyWings, med den kan man stämpla på i princip allt, glas, metall, plast osv. Vattenfast och torkar på några minuter. Tyvärr fanns den inte hemma i grått då så det fick bli svart. :)

Det värsta var att stämpla allting, skära ut alla papper, paketera och frankera.... Det som syns på bilderna nedan är ungefär hälften av alla vi gjorde... Vet inte hur mycket tid vi lagt ner på detta, men lyckat blev det, och det uppskattades av alla, så det var riktigt roligt!

                              
 
                                          


För all information hänvisade vi till vår bröllopssida som jag gjort på weddingannouncer.com. Jag vill inte lägga ut adressen men här kommer en skärmdump för att se ungefär hur vår startsida ser ut. Jag lade även in bakgrundsmusik, en instrumental pianoversion av "the way you look tonight".

  

Nu ska jag sätta mig i soffan med min darling och se på "Sommaren med Göran" och äta popcorn och godis. ;)
Tags:  
2 kommentarer
Från: Mia
Postat: 2010-04-11 | Tid: 20:16:56
Cool inbjudan, jag förstår att det tog tid!

URL: http://muminmia.blogspot.com
Från: Jenny
Postat: 2010-04-12 | Tid: 08:18:36
Gud vad roligt! Har märkt att allt man gör tar mycket längre tid än vad man trodde det skulle ta.

URL: http://vemskaannars.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback