Postat: 2010-04-30 | Tid: 17:02:36

I onsdags var jag och hämtade ut våra fina vigselringar! YEY! Nu känns det nära, och det är ruggigt svårt att låta bli att testa ringen några otal gånger per dag... ;) Hehe...

Passade ju såklart på att träffa min kära vän Wangi och höra henne sjunga lite inför bröllopet, fick vara med på en av hennes sånglektioner, -som hon har i en kyrka. Så där satt jag, på första bänkraden i en kyrka och lyssnade på en av mina närmaste barndomsvänner stå och sjunga Sara Löfgrens "För Alltid" med pianokomp, och tror ni jag grinade eller..? -Som Lille Skutt!!! Hej och hå vad tårarna rann.. Ville inte störa dem med mitt snörvel så jag försökter trycka ner det så mycket det gick men åh vad bra det blir och åh vad jag längtar!!!! Hon har en fantastisk röst och det betyder ju så mycket att det är just HON som sjunger! Och det var så lätt att se allt framför sig när man satt där i kyrkan, så lätt att föreställa sig när vi står där och lyssnar på henne på dagen B. :)

Idag har jag jobbat sen tidig morgon, och nu ska vi snart över till kära svärmor på middag! :) Imorgon kväll kommer några av tjejerna hit och bröllopspysslar med mig! Servettringarna och presentaskarna är det viktigaste som ska göras, sen är det väl tusen saker till men jag kommer inte på dem nu. :)

Och vinet förrresten! Det blev till slut Jacobs Creek både rött och vitt; flaska med skruvkork. Det var en massa strul med vad som fanns och inte fanns och Jacobs creek var vårt första val som vi sedan höll på och ändrade, men det vita var var godare än Foot of Africa tyckte JAG, så då bestämde jag det då Peter inte dricker vitt, och jag inte dricker rött. :) Så får vi hoppas att gästerna gillar det, men viktigast är att det är lättdrucket och att vi tycker det är gott, -anser vi iallafall. :) Hehe.. Som öl blir det Heiniken och Norrlands Guld, -såklart! Heiniken är med pga av att jag alltid dricker det ute på krogen, och Norrlands Guld för att vi ju bor i Norrland, men mest för att det är gott. ;) Till avec blev det likören Bailys och whiskeyn Famous Grouse. Jag kommer dricka min bailys med 50/50 mjölk och is, i ett större glas, då jag älskar det. ;)  Tycker faktiskt man får göra lite som man vill på sin egen fest. Eller hur!? ;)

Och idag fick jag en  bröllopsbok i brevlådan, -mycket trevligt! Men jag berättar mer om det senare, nu ska vi gå över till grannarna, aka svärisarna, och få lite mat i oss! :)
Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback