Postat: 2010-04-14 | Tid: 11:43:31


...är det som tar mest tid och energi just nu... Hej och hå vad massa smågrejer och detaljer som är kvar att fixa. Det är inte lätt att planera ett bröllop när man har barn, hus och båda arbetar... Men det blir säkert bra till slut. Fast jag blir så slut av att precis när man kommit på en bra grej och fixat så är det nästa grej man glömt...

Ska ta och bestämma ett datum där jag drar ihop de närmaste tjejkompisarna en kväll och pysslar klart alla detaljer inför bröllopet. Lite vin och snittar och massa tjejsnack. Löööövely! 

Men de senaste dagarna har jag bl.a kontaktat vår DJ igen, och han tar på sig att fixa allt han behöver i högtalare osv, och vi ska ses i nästa vecka för att gå igenom vilken musik vi ska ha och vilken "brudvals" osv. Han frågade även om vi ville ha bakgrundsmusik till middagen vilket jag inte ens tänkt på... Kankse man ska ha? Som en ljudridå lixom..? Mmmm, tål att tänkas på. Får inte vara för högt eller skränigt bara så det stör ev. tal osv..

Jag har även pratat med kära vännen Wangi som ska sjunga i kyrkan och hon tränar för fullt in solistsångerna, och så ska jag ringa kantorn och se om hon kan kompa henne på elpiano, och isf hitta noter till båda låtarna.

Utgångsmusik är också en grej vi inte bestämt än.. Wangi kom på en bra idé att köra vår ingångsmusik Ronja Rövardotter, (som den låter från ca 55 sek in i klippet) på elgitarr istället! Tyckte det var en kanonidé då vi vill ha det lite rockigare men ändå lite traditionellt. Och Peter tyckte att varför kan vi inte ha den låten ut igen också då? Måste man ha olika låtar in och ut ur kyrkan..? Mmm, som sagt, små detaljer som ska lösas. Jag skulle ju dock vilja göra nått roligt ut ur kyrkan, inte bara gå utan kanske "dansa" ut, något som symboliserar glädjen och oss som par. :) Får väl se om vi hinner komma på nån bra låt att rocka oss ut till.

Sen är det alla små inköp som ska fixas klart. Jag ska beställa bröllopsbubblor på nätet, ljuslila satinband till bilen och ev. godis med text på som jag hittat på eBay. Ingen panik direkt, men det ska fortfarande göras. ;)

På torsdag ska jag till vännen Carro på hennes mammas hårsalong och prova göra en håruppsättning, ska bli kul! Och så ska jag fixa en dag då jag ska till vännen Johanna och testa hur vi ska göra mina naglar. Blir nog en fin fransk manikyr, ev. med gelenaglar då mina inte alltid är långa av sig själv.. ;) Måste börja ta hand om mina nariga nagelband nu också, glömmer jämt att smörja in dem... 

Och så ska jag ta och börja sola lite solarium, så att de mest envisa finnarna på ryggen ger med sig. Inte så kul att ha en axelbandslös klänning och några bölder på axlarna.. Hehe.. Men har fått tips om att tvåla in ryggen ytterligare en gång i duschen EFTER jag sköljt ur balsamet, då balsam ofta lägger sig som en hinna på huden och kanske därför de blossar upp med jämna mellanrum..? Mmm, fick också tips om att "tvåla in" (eller kanske skölja) med äppelcidervinäger på ryggen, men är skeptisk.. Vem vill gå runt och lukta vinäger lixom..? Näe, ska prova sol och lite mild skrubbning samt efter-balsam-sköljning istället. Dyra krämer just för ryggen vill jag inte lägga pengarna på och apotekets acnemedel känns för starka, så farligt är det inte. :)

Skulle hellre vilja göra en ansiktsbehandling på salong om några veckor, inte för nära bröllopet men lite lagom, där de verkligen rengör och tömmer porer och annat trevligt. ;) Får kanske önska mig det i mors dag present. :) Är ju så oromantisk att jag hellre önskar mig en ny tvättvinda till trädgården... Hehe, vi råkade nämligen halvt elda upp den gamla när vi eldade bråte i trädgården nån höst... Ähum... Fråga mig inte hur, vi kan säga att det blåste lite fel.. ;)

Åh förresten, angående inbjudningarna så glömde jag länka till en suverän sida som vi även anväder på jobbet för att hitta rätt uppgifter på personer. När vi sökte adresser på släktingar och sådär så var det ibland svårt att veta om det var RÄTT person, ofta vet man ju vart de bor, men man har inte koll på alla kusiner direkt.. Då är Ratist.se en kanonsida! Det är som en folkbokföring på nätet där man bl.a kan se om personen är ogift, adress, födelseuppgifter och andra offentliga uppgifter. Underlättade för oss att urskilja om det var rätt person då man såg om de var född 83 eller 75 osv. Super!

Nej, nu ska jag fortsätta här hemma innan det är dags att åka till jobbet!

Tags:  
1 kommentarer
Från: Ida, Malins kompis
Postat: 2010-04-18 | Tid: 18:31:18
Tittar in här lite då och då, älskar att läsa om alla härliga detaljet kring bröllopet med allt småpyssel :) Ett tips när det gäller ansiktsbehandling bara, om man är som mig och har en del små porisar, är att om man gör en "tömning" och grundlig ytrengöring så kan det leda till att den smuts som ligger djupare ner kommer upp och blir till nya "fina" prickar. Men jag hoppas att det inte blir så för dig :)

URL: http://idabitar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback