Postat: 2009-09-29 | Tid: 10:33:11
I helgen var jag nere hos min brudtärna och nära vän Sofia och hade lite barnfri välbehövlig rekreationstid! ;) Var sååå underbart bara att åka tåg i ca 6 timmar UTAN barn! jag hade en tidning med mig, -som jag fick läsa ut OCH göra korsordet i, samtidigt som jag drack kaffe som inte hann kallna.. Helt fantastiskt.. ;) Hehe, ja jag överdriver något, men när man har 2 barn jämt så är till och med en ensam tågresa riktigt lyxigt! :) Väl nere hos Fia så blev jag ordentligt bortskämd med god mat, underbart sällskap och 3 nätters hel nattsömn. Ingen välling, inga bajsblöjor och inga tider att passa. Lovely! Första kvällen hade hon gjort så god mat så jag måste länka till receptet HÄR.

Vi hann under helgen med att promenera runt i Linköping, -fantastiskt vacker stad! Och gå och ta några öl, se på bio ("The ugly truth", -jättebra!), käka god mat, hyra film samt gå på bröllopsmässa! Tyvärr hade jag inte kameran med mig, men tog några bilder med mobilen på bl.a en klädsel till Peter som jag föll för, samt en tårta med marsipanrosor som var superfin. Men såklart så hittar jag nu inte kabeln för att få in bilderna från telefonen till datorn... Får se om den dyker upp senare.

Vi fick även en "Goodie-bag" på mässan, då vi var bland de 200 första besökarna, såklart. Fick tonvis av broshyrer och kataloger, visitkort och rabattkuponger, vilka kastades rätt snabbt, hehe. Det som sparades var alla proverna på smink, hårprodukter, en nagelfil och liten spegel från Make Up Store, örhängen och nån putsduk till t.ex glasögon osv. :)

Mässan var supertrevlig, och de flesta utställarna var kanonduktiga och svarade på frågor osv. Men några var otrevliga och väldigt snobbiga tyvärr.. Och okunniga! Varför sätter man som företagare in folk som kanske nyss lärt sig jobbet eller bara sitter och surar på en stol för? Inför flera hundra potensiella kunder? Ja det kan man ju undra.. Billigast antagligen. Men men, de flesta var som sagt kanonbra och Fia och jag hade en trevlig dag! Lite kul var det också då vi var två tjejer som gick och ett av dagens teman var just "gay", så alla utställare var väldigt politiskt korrekta när de tilltalade oss, haha! ;)

Men nu är jag hemma igen, för ca 3 dagar, nu på torsdag åker jag och barnen till Göteborg och hälsar på mamma, eller "momma" som hon oftast kallas av Nea iallafall. :) Ska stanna lite över 2 veckor och mysa på. Är ju föräldraledig till årsskiftet så man passar på att kunna åka iväg nu. Peter däremot får stanna hemma och jobba stackarn, så kommer han ner sista helgen och vi åker hem tillsammans.

Nej, nu ska jag ta och hoppa in i duschen medan Alva sover, ska iväg senare idag och göra lite ärenden.
Tags:  
1 kommentarer
Från: Ida
Postat: 2009-10-07 | Tid: 16:36:50
skit också att jag missade bröllops-mässan!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback