Postat: 2009-10-29 | Tid: 11:13:03
Men hej och hå vad  jag haft att göra! Blev världens brejk i bloggandet. ;) Mina två små är snuviga, har fått massor av beställningar på halsband och så är det ju halloween nu också! Hur ska man hinna allt? Så bloggandet var det första som fick lida av tidsbristen, men jag tror säkert att världen överlever. Hihi! ;)

Jag håller på att göra lite smycken till bröllopet också, men vet inte riktigt hur jag ska göra än. Tror jag ska göra en liten "kollektion" och lägga ut på hemsidan, kombinera mina två intressen lixom! :) Har pysslat lite med örhängen hemma här, i silver 925 och swarovskipärlor, ska sätta ihop lite fler och lägga ut när tiden räcker till framöver. :) men ett liiitet smakprov kommer här.

 

På lördag ska jag på Halloween-fest hos kära vännen Mia! Ska bli skoj! Blir nyktert då jag tänkte ta bilen, men säkerligen lika kul för det. :) Jag har filurat på kostym till festen då utklädnad var obligatorisk, men då tiden inte räckt till tänkte jag fixa nått hemma med nål och tråd. Men det var lättare sagt än gjort. Min första idé var att klä ut mig till muffins, då jag älskar att baka och äta sötsaker. :) Så jag har köpt ett rosa fluffigt tyg och dragit i resår vid halsen och midjan, fyllt med tyll och gjort hål för armarna. Ska limma på lite små tygbitar i olika färger = strössel, samt göra nån typ av huvudbonad med ett körsbär. Men det går sisådär. Just nu funderar jag på att köra med en röd basker/mössa om jag hittar nån på stan. :P Hade jag haft mer tid (och en rockring) hade jag kanske försökt mig på det här.



Själva "bullformen" är problem nr.2. Har letat en plisserad kjol men hittar inget, och funderar även på att använda staniolfolie eller sånt perforerat papper man slår in glas osv i.. Och så nätstrumpbyxor och pumps till det då. Såklart ska jag gå "all in" och ha jordgubbsparfym, lösögonfransar, rosa rouge i massor och lockar i håret, glitter, strass osv. Hihi!

Alternativ två är att gå som "Miss wet t-shirt winner", inspirerat av denna dräkt. Hihi! Ja jag vet, jag har SJUK humor. Haha!


Denna finns i USA mm, men det hinns inte med att beställa. Men man kan väl fixa själv tänkte jag..? Om man köper ett par "löstuttar" på t.ex Buttericks eller dylikt, och drar på sig en vit plastpåse med hål för armar och huvud, alternativt syr en snabb t-shirt av ett tunnt tunnt vitt tyg, drar ett brett satinband och skriver dit texten med en vit tuschpenna, t.ex en  skoltavelpenna eller dylikt.. Borde ju funka?

Idé nr.3 (sista jag lovar) är att klä ut mig till åttlingarnas mamma, vet ni vem jag menar? Nadya Suleman, hon i USA som hade 6 barn, ensamstående, och blev gravid (med vilje) och fick åttlingar! Såg en bild på nätet som jag blev lite inspirerad av. Fast det känns lite elakt... Men liiite skojigt var det ändå.

  

Nu ska jag ta och göra mig klar, ska inte dröja lika länge till nästa gång!


Tags:  
1 kommentarer
Från: Mia
Postat: 2009-10-29 | Tid: 17:13:40
Hahahaha, jag höll på att skratt ihjäl mig åt åttlingarnas mamma! Tycker att det är en klockren idé.



Kul med en bröllopskollektion! (som blivande brud är iofs i princip allt med bröllop kul... )

URL: http://muminmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback