Postat: 2009-11-02 | Tid: 17:18:25

Jag har banne mig otur med teknikprylar.. Jag måste ha gjort nått ofog mot teknikguden.. ;)

I lördags, när jag skulle iväg till Mia på halloween-party, så bytte jag batterier i kameran, men då var den helt plätsligt död, provade om jag satt dem åt fel håll men näe.. Det var sprojlans nya batterier (AA) direkt ur förpackningen, men det ville sig icke hur vi än gjorde. Nu i efterhand ser jag att jag lyckats rycka åt mig återuppladdningsbara batterier, så nått fel blev det väl ... Suck. Provade nu att byta de nya batterierna till fjärrkontrollen, där funkar de kanon, och Rustas (som satt i fjärren) funkar nu kanon i kameran. :) Hihi, så kan det gå när man har bråttom på ICA. ;) 

Men i lördags fick jag gå utan kamera till festen, men fick tag på en mobilbild av snälla Hans som var där (som även ska va DJ på vårt bröllop!) Jag hade ju ett antal olika idéer till utklädnad, men i slutänden blev det så stressigt att jag valde att klä ut mig till "Octomum" alias Nadya Suleman. Fick inte tag i nån lösmun eller svarthårig peruk, men jag målade läppenna extremt utanför läpplinjen och sprayade håret med svart spray som jag sista minuten lånade från Helen, och knöt ett trikåtyg runt midjan med 8 dockor i, ihopsamlade från mina döttrar och deras vänner. Var ju tvungen att ha rätt små dockor för att ens kunna röra mig. haha! Såhär fager var jag! ;) Haha!

Kanske inte såååå likt orginalet, men kul hade jag!



Men åter till min och teknikgudens fajt. ;) Igår gick också diskmaskinen sönder... SUCK! Till skillnad från kameran verkar den vara slut totalt, så idag har jag beställt en ny via tretti.se. Det blev en Bosch i rostfritt, A-klassad och med låg ljudnivå. Hoppas den levereras snaaaaart!



Har lagat frukost, lunch och middag, och dessutom bakat med Linnea, så diskberget växte i en sanslös takt.... Men nu har lillgumman varit så duktig och hjälpt mig torka all disk efter en insats av en trött mamma, så nu är det fint igen. :)

Vi gjorde jättefina muffins ihop, mysigt att baka med barnen tycker jag! Vi bakade
Oboy-muffins, -jättegoda, och sen gjorde jag en enkel glasyr/kristyr av florsocker, lite vaniljsocker och vatten. Ovanpå glasyren fick Nea använda sin nya strössel-mix som hon fått av farmor Maggan. :) Nea älskade dem, men personligen så hade jag nog hellre ätit dem utan glasyren, jäklar va sötsliskigt det blev...



Nea har för övrigt tappat sin andra tand i lördags, -Yey! Strax före jag åkte iväg på halloweenfesten, och vad gör både jag och Peter då..? Jo vi är världens sämsta föräldrar och GLÖMMER BORT att byta ut tanden mot en peng!!! Fy vad jag kände mig hemsk på morgonen... Jag kom ju inte hem förrän mitt i natten och peter hade satt upp gipsskivor i hallen hela dagen och var alldeles slut. Suck... Men det gick bra, vi "förklarade" (läs blåljög) för Nea att tandfen nog var lite virrig och kanske hade mycket att göra..? Ährm... Men i natt kom vi ihåg det så nu har hon fått sin peng. :) Pust...

Åh just ja! Måste tipsa lite också. Igår hyrde vi "Monsters vs Alien" också, jag och Peter alltså, hehe.. Kikade på den när barnen somnat till ett glas vin och lite popcorn, -mycket snygg mix va..? ;) Filmen var jätterolig! Om man gillar Shrek och Monsters Inc. m.fl så kommer man tycka om denna! Nea såg den på svenska idag och tyckte också den var bra! Är det bara vi som inte hinner med att se film förrän den går att hyra på ICA..? Hihi! :)

Tags:  
2 kommentarer
Från: bettertogether
Postat: 2009-11-02 | Tid: 20:21:02
(som för tillfället är utan bröllopsblogg).



Det är världens bästa film!! :D Kolla även "Upp" när den kommer, den är också bra ;)
Från: Johanna UNG 2BARNSMAMMA
Postat: 2009-11-05 | Tid: 17:34:52
Muhahahaha....assnygg outfit! ;) Det skulle man ha fått sett live! :D



Du, jag har också problem med teknikguden..men jag hoppas han låter oss vara ett tag nu. :P

URL: http://johannajois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback