Postat: 2009-12-01 | Tid: 19:17:53


Berättade för nån dag sedan att jag ville ha ett BONDE sideboard som TV-bänk, och efter att ha snubblat in på Blocket och hittat precis ett sånt, så ska Peter fara och hämta det imorrn! Där sparade vi in en tusenlapp! :) Yey!

Utöver det vill jag ändå åka till IKEA och handla förvaringsmöbler till dvd -och cd-skivor, får se om man har råd nu innan jul eller om vi ska vänta lite med det. Hittade nämligen två fina möbler som inte tar nästan någon plats och som ändå rymmer en hel del. Idag har vi två stora Billy bokhyllor i vårt "skrotrum" som är överbelamrade med massor av böcker, dvd och cd-skivor. Så där ska jag rensa när vi köpt nya mindre möbler. En hel del bråte ska kastas / ges bort också.

Men iallafall! Dessa möbler ska inom en snar framtid flytta in i vårt vardagsrum och få lite ordning på oss!
Det är då ett BONDE sideboard med BESTÅ BURS vägghylla ovanför, och ett PS Skåp som ska stå i ett annat hörn. :)




På väggen bakom TV-bänk + överhylla vill jag ha denna tapet som en fondvägg:



Tapeten kommer från Boråstapeters kollektion "Garden". I love it! ♥

Först tänkte jag välja en tapet med mera färg i, just denna finns även i ljusare grå samt vinröd, men har för mig jag sett nått dylikt i turkost också. Men då jag ändrar färger på gardiner, kuddar och smågrejer rätt ofta så fegade jag ur, men denna kommer passa perfekt!

Rätt knasigt att jag väljer ett "säkert kort" när Peter faktiskt jobbar som målare och slänger upp en fondvägg på två sekunder. :) Hehe! Men man ska orka också. Ni vet det uttrycket om "Skomakarens barn"? Mmmm, ni kan ju tänka er att jobba 07-16 med att sätta tapet och sen komma hem och fortsätta jobba. Så jag förstår att han inte är så sugen. Jag är faktiskt lite trött på alla olika färger och tapeter, här hemma har vi faktiskt helvita väggar överallt just nu. Men det är extremt välgjorda och snyggt målade vita väggar. :)

När jag ändå är i inredningstagen måste jag tipsa om flera fina posters med text på från Perlanliving.se! Vill ha allihopa!!! Dessa passar superbra i IKEAS ram RIBBA som är 50x50 cm. Själva postern är 30x30 cm, så det blir überbra med den tillhörande passpartouten!

Den här tyckte jag mest om, men det finns flera texter, klicka på bilden så hamnar ni där. :)




Kostar mellan 139 - 149 kr plus frakt från 39 kr (om man bara köper en poster).

Tags:  
2 kommentarer
Från: Mia
Postat: 2009-12-01 | Tid: 21:53:26
Haha, så sjukt!

Gissa vilka som ha cd-skåpet där man kan sätta i cdskivorna.. Hehe.



Du verkar vara en klok tjej :)

URL: http://muminmia.blogspot.com
Från: sara
Postat: 2009-12-02 | Tid: 11:50:48
kolla in wordle.net däe kan du skriva massor av fina ord och printa ut och göra egna tavlor med vackra ord...

URL: http://saraskoglund.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback