Postat: 2009-08-03 | Tid: 16:33:18
Idag har vi varit ute i skogen och plockat massor med blåbär och även en del kantareller, helt underbart!

Mamma stannade hemma och passade Alva som sov middag, och bakade under tiden härliga grekiska lantbröd, så nu doftar det nybakat bröd här i köket! Blev en tidig middag med kyckling inlindad i parmaskika, och senare tror jag nog det blir en toast med kantarellstuvning och lite blåbärspaj... MUMS! Augusti är en härlig månad. :)

Men vädret är inte så skoj, det är mulet och det skulle ha regnat idag, men vi verkar ha sluppit undan. Hoppas på finväder imorrn så att vi kan åka ut med båten till nån ö och mysa lite. Imorrn kväll kanske jag och Peter ska smita in till stan också och gå på bio, mysigt med lite egentid med älsklingen! Jag hade även velat hinna in på nån bröllopsaffär med mamma och kikat på klänningar, men tiden räcker inte riktigt till, så vi får ta det i Göteborg istället till hösten om jag och barnen åker ner nån vecka.

Och jag tyckte ju att jag var jättesmart och köpte batterier till kameran och har knäppt massor av fina bilder i skogen, men då har vi ju inte vår dator med oss och kan inte få in bilderna i Rolfs dator då den kabeln ligger kvar hemma... Typiskt! Men Peter har kamera i mobilen så via mailen fick jag in två fina bilder nu iallafall. :)

 
Tags:  
1 kommentarer
Från: Johanna UNG 2BARNSMAMMA
Postat: 2009-08-04 | Tid: 18:48:59
Du...fina Lina..fråga mor din om recept på det där lantbrödet..Jag försökte göra Grekiskt lantbröd i slutet på JULI...USCH det vart inte alls bra! :D



Låter som ni har det bra med en massa god mat och lite semester! :D



Kramar

URL: http://johannajois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback