Postat: 2009-08-05 | Tid: 09:12:20
Idag ska jag och mamma in till stan och shoppa och ta en fika, utan barnen! Ska bli jättemysigt att bara vara vi två och prata bröllop och allt möjligt, utan avbrott varannan sekund och mata bebis mm... ;) Älskar mina gotroll men ibland behöver man fakiskt en  paus. :)

Igår hade jag och Peter en kväll för oss själva också. Vi åkte in och tog en fika på stan, gick i lite affärer och kikade och slutligen på bio, det blev nya Harry Potter filmen. Riktigt bra och otroligt rolig! Var jättemysigt med en kväll på tu man hand med min älskling! ♥ Jag får fortfarande fjärilar i magen jag ser på honom. Känner mig lyckligt lottad som är så tokkär i min bäste vän, som i sin tur är lika tokig i mig! :) Inte alla förunnat tyvärr.

Men iallafall! Biokvällen var riktigt härlig! Vi köpte massor med godis och popcorn, jäklar va stora drickorna är, kändes lite USA med en liters läsk... Men den gick ner under den 2,5 timmes långa filmen. (Toan var VÄLKOMMEN efteråt...)
Jag har inte läst böckerna, vilket Peter har, och han tycker att man missar väldigt mycket då. Och faktiskt så kände jag också att jag hade några "lösa trådar" när filmen var slut, var en hel del som man inte hängde med i.

Så jag ska nog ta och läsa hela Potter-serien tror jag, från scratch! Men det får bli framöver, när jag läst klart "Sagan om klanen Otori". Jag älskar att läsa, men tiden räcker inte till... Fast nu under semestern har jag lyckats plöja igenom en bok om dagen ungefär, är nu på bok 4 av 5 i denna serie av Lian Hearn, riktigt riktigt bra böcker om en släkt i medeltida Japan! Lite fantasy är det nog, men inte så det blir för mycket, bara lite "extra krydda" i handligen. ;) Den första boken ser ut såhär:



Så, det var dagens boktips! Haha! Nej, nu ska vi snart duka upp lite frukost här, och sen bär det av in till stan! :)
Tags:  
1 kommentarer
Från: Johanna UNG 2BARNSMAMMA
Postat: 2009-08-05 | Tid: 12:04:09
Åh vad härligt! Just nu skulle jag vilja ha en paus jag oxå, gå på bio med Alex och bara mysa för oss själva en kväll. Man behöver det!



Tack för tipset..då ska jag leta rätt på den där mjölmixen..jag är glad så länge det är lätt och smidigt. ;) Typiskt att man missat det förut bara. :D



Jag tycker oxå om att läsa böcker men gud så lite tid jag har till det nu. Alex tycker inte alls om när jag läser för han kan inte få kontakt med mig förrän boken är slut. ;) :D



Hoppas du får en mysig heldag med mor din idag!!

Kramar

URL: http://johannajois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback