Postat: 2010-11-04 | Tid: 19:59:07
Nu är då Alvas rum äntligen klart! Eller ja, det är tillräckligt klart.. ;) Taklampa och mer eluttag osv ska in och rullgardin och lite sånt, men ändå! ALLA leksaker som stått i vardagsrummet är nu borta! och hon leker så bra där och är så nöjd. Sköööönt! Hon har sovit tre nätter i "storflickssängen" nu, och det har gått jättebra, hon är ju så stor ändå så det var mer än väl på tiden att hon fick en egen säng... :S Men what to do när tiden inte räcker till, man måste leva också, inte bara renovera och jobba jobba jobba. :) Men nu så! Här kommer lite bilder! Lite svårt att få till bra bilder då det är så mörkt ute och vi inte har några lampor i taket, men ja, ni ser på ett ungefär.

 

 

 

 

Och precis som alltid så är jag mig lik.. Jag hoppar jämfota innan Peter tapetserat klart rummet, ligger och planerar hela nätter i huvudet hur det ska se ut och vad som ska stå vart, handlar på mig en massa inredningsprylar från nätet, Blocket och IKEA som snällt får stå och vänta i garderoben tills plasten äntligen ska rivas av, hyllorna äntligen ska skruvas upp, de nya sängkläderna äntligen ska bäddas fint i sängen.. ;) Men sen, när jag väl fått sätta tänderna i inredningsbiten så är det bara kul precis så länge det tar tills det är klart, sen behöver jag ett nytt projekt.. Haha, jag är väl knäpp..  Det är som när jag var liten och man byggde kojor eller hus till barbiedockorna, själva byggandet gillade jag, men leken efter var inte alls lika rolig.. ;)

Sååå, hur skönt det än är att Alvas rum nu är färdigt så står jag nu åter igen och trampar med småfötterna, för i helgen ska älsklingen lägga golv i vårt sovrum! Jag har fyndat nya sängbord på Blocket som hör till vår sängstomme (Malm från Ikea), hittills har vårt sovrum varit ett ihopplock av saker som inte fått plats nån annanstans, så det ska bli så härligt att få lite fint även där. Jag har även köpt nya gardiner, rullgardiner och lampor till fönstren.. ;) Tihi!

Imorrn ska vi iväg till pappa och Mia på middag. Mia ringde och bjöd in oss på hemmagjord pizza! ♥ Det tackar vi allra varmast för! Ska bli så gott, och jättemysigt. :) Och väldigt praktiskt kom jag på nu, då jag i kväll skulle ha gjort falukorv men inte alls var sugen så vi körde på fredagens tacos istället, tjuvstartade fredagsmyset med torsdags-tacos! ;) Haha! Men då blir det god mat och trevligt sällskap imorrn ändå!

Nej, nu ska jag lägga Alva i nya sängen! Linnéa var så trött så hon somnade tre ggr i soffan innan jag sa åt henne att gå och borsta tänderna och lägga sig. När jag så går in i badrummet för att hjälpa henne med slutet av borstningen så sover skruttan ihopkrupen på badrumsmattan!! Haha, jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig.. Men nu ligger hon i sängen iallafall och dit ska lillan med, hon sitter dock klarvaken här bredvid och kollar på Spårlöst på 4an med mig... Hehe.. Och jag gråter för man blir ju så rörd, och hon flinar och fattar ingenting.. :) Fan vad bra man har det!!! ♥
Tags:  
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback