Postat: 2010-01-25 | Tid: 12:59:16

Ja nu har jag ju fått EN NY idé! Haha, får väl se hur många av dessa idéer jag kommer hinna med i slutänden, börjar ju jobba nästa vecka också.. Men men. :) Kanske inspirerar någon i vårt avlånga land iallafall! :)

För att starta i rätt ände börjar jag med att berätta att vi igår satt och gick igenom gästlistan, och vi ligger väl rätt ok till. Är uppe i max ca 90 gäster, men Peter irriterar sig på den oskrivna regeln om att gästens respektive räknas med i inbjudan. Och jag förstår vad han reagerar på, men samtidigt kan man ju inte bara bjuda ena parten av ett par, även om vi i mpnga fall inte ens träffat pojkvännen/flickvännen. Alla som är sambo/gifta osv är det inget krångel med, men just vänner, som har ett förhållande, så tycker inte jag att vi bara kan bjuda vår vän, utan att vi måste räkna med partnern, så länge de har ett förhållande osv. Men men, vi får se vart det landar..

Just nu väntar jag på svar från min kompis storasyster som skuller räkna på vad hon ville ha betalt för att laga maten + timpenning för servering mm till henne själv och 2-3 till. Får se vart det slutar, blir det för dyrt får vi ta fram saxen till gästlistan helt enkelt.

Vi kommer då ha borden i en E-formation, fast med fyra "tungor" istället för tre ut från honnörsbordet, ungefär såhär:


Bröllopstorget har för övrigt ett bra verktyg för bordsplacering, där jag gjort bilden ovan.

Till dessa fyra "tungor" tänkte jag att det skulle vara kul att märka ut vilket bord som är vilket. Alltså bord 1, 2, 3 och 4. Vi kommer eventuellt också ha ett runt frisåtende bord som barnbord, så det blir då nr.5

Det finns såklart miljarder sätt att göra detta på, bild-googla på "table number" så kommer det upp huuuur mycket som helst. :)

Jag är ju då en sucker för foton. Speciellt svartvita, så jag tänkte att man skulle få in det på nått sätt. Peter är ju dessutom målare, så varför inte ställa ut små vitmålade stafflier med roliga bilder på oss! Kanske även limma dit en liten pensel längs ramen eller så. :)



                             


IKEA finns det lilla staffliet RAKET  för 5 kr styck, 3-pack med ramen RAM för 15 kr eller 4-pack med ramen CLIPS för 9 kr. Hobbyfärg finns ju på t.ex. Panduro och fotopapper på t.ex. Clas Ohlsson för en billig slant.

Ungefär sådana här foton har jag tänkt mig, med en vit skylt (frigolit-bit!) i händerna, sedan lägger vi in rätt siffra i lila färg i Photoshop. :)


                      

                      


Dessa foton hittade jag på Weddingbee.com där man kan läsa lite mer och se fler bilder. :)


Tags:  
1 kommentarer
Från: bettertogether
Postat: 2010-01-25 | Tid: 13:23:15
Jag vet inte var jag har läst det, men någon hade satt bilder på dem själva vid varje bord. och på bilden var de så gamla som bordsnummern. bord nr 1 -1år, 2- 2år osv :P

URL: http://bettertogethers.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback